بهترین کلینیک زیبایی، متخصصان و پزشکان برای یک لمس شفابخش
الهیه، خ شبدیز
تهران
تماس با ما
09370142337
ساعات کاری
شنبه-چهارشنبه 14 الی 21
۱۴۰۰/۰۸/۲۴ توسط کلینیک راز 0 نظر

چربی بوکال (بوکال فت) چیست و چگونه انجام می‌شود؟

چربی بوکال

بوکال : داشتن چهره ای گرد برای هر فردی خوشایند نیست ، افرادی که چهره ای گرد دارند هنگام خندیدن چنین به نظر می رسند که یک شی کوچک گرد را داخل دهان نگه داشته اند .

هم چنین داشتن لپ باعث می شود تا گونه ها فرم خود را به خوبی نشان ندهند .
البته داشتن لپ یا چربی داخل دهان از نظر برخی از افراد باعث زیباتر شدن چهره می شود ولی برخی دیگر از افراد تمایل دارند تا چهره لاغر تر باشد و فرم گونه ها کامل مشخص باشد .

آب کردن چربی داخل دهان با روش های طبیعی تقریبا غیر ممکن است و برای تخلیه چربی داخل دهان باید نوعی جراحی زیبایی انجام شود .
بوکال یا خارج کردن چربی داخل دهان به منظور کوچک تر شدن و خوش فرم تر شدن چهره انجام می شود .

چربی بوکال چیست؟

با وجود اینکه بسیاری از افراد داشتن لپ و بوکال در داخل دهان را نشانه ای از زیبایی میدانند و بر این عقیده اند که این مسئله به زیبایی آنها افزوده است.

هستند افرادی که از داشتن چهره ای گرد و صورتی با لپ های زیاد ناراضی اند و بر این عقیده اند که در هنگام خنده لپ ها، صورت را نافرم کرده و گویی یک شی کوچک در دهانشان قرار دارد.

از همین رو فکر برداشتن چربی بوکال در ذهنشان جرقه میزند. در واقع برای آب کردن چربی داخل دهان بجز روش جراحی زیبایی ، راه دیگری ندارید.

بوکال فت (باکال) قسمتی از چربی ناحیه زیر گونه هست که با کم کردن حجم آن، مادلینگ صورت انجام میشود.

با یک برش نیم سانتی از داخل دهان چربی تخلیه میشود. مراحل کار بدون بیهوشی و با بی حسی کامل انجام میشود و کل پروسه ده الی پانزده دقیقه زمان لازم دارد.

 

نکاتی درباره بوکال فت

چربی داخل دهان یا بوکال، یک چربی عمقی است که می‌تواند با بیرون‌زدگی‌اش باعث ایجاد پری در سمت خارجی گوشه لب‌ها شود.

در اغلب موارد باید برای حفظ حجم صورت و چربی‌های آن حداکثر تلاش انجام گردد و برداشت این چربی معمولاً آن نتایجی را که فرد انتظار دارد ایجاد نخواهد کرد.

با اینکه برداشتن چربی داخل دهانی باعث خالی شدن قسمت صورت در زیر گونه‌ها و در کوتاه‌مدت، دادن شکل زیباتر (براساس تمایل جوانان به شبیه شدن به افراد مشهور) همراه با تعریف شدن و مشخص شدن بهتر برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های صورت می‌شود.

ولی قطعاً در دراز مدت روند پیری در صورت را تسریع خواهد کرد و بسیار به‌ندرت به وسیله یک جراح پلاستیک آشنا به سیر بلوغ و پیری صورت در گذر زمان پیشنهاد می‌شود.

مهم‌ترین چالش در برداشت چربی داخل دهانی، پرهیز از آسیب به بافت‌های عصبی و عضلانی مجاور آن‌هاست و معمولاً عمل آن تحت بی‌حسی موضعی یا بی‌دردی خفیف در مطب یا کلینیک انجام می‌شود که در طی آن برش کوچکی در داخل دهان داده می‌شود و چربی دهانی از خلال آن برش بیرون کشیده شده و برداشته می‌شود.

تخلیه چربی بوکال به چه افرادی توصیه می شود؟

عموما افرادی که دارای صورتی پر هستند و در گونه خود از بالا تا پایین صورت فاقد هرگونه خط و خطوطی می باشند گزینه های مناسبی برای انجام عمل تخلیه بوکال هستند.

با انجام عمل تخلیه بوکال شاید در روزهای اول تغییرات خاصی را مشاهده نکنید، اما با گذشتن یک هفته می توانید به مرور شاهد تغییر در فرم صورت خود باشید.

با تخلیه چربی بوکال دهان برجستگی استخوان های فک بیشتر می شود و در اصطلاح صورت زاویه دار می شود و نمایان بودن گونه در صورت تاثیر به سزایی در زیبایی افراد دارد. البته این نوع عمل با استفاده از عمل لیپوساکشن ممکن نیست.

برای تخلیه چربی بوکال از دهان فرایند عمل از درون دهان صورت می گیرد و با ایجاد برشی 2 تا 3 سانتی متری فرایند تخلیه صورت می گیرد.

زخم های ایجاد شده نیز با گذشت زمانی بسیار کوتاه پس از عمل برطرف می شوند. با این تفاسیر شاید در مورد خوردن و آشامیدن بعد از عمل سوال داشته باشید.

خوردن و آشامیدن بعد از عمل تخلیه بوکال تحت تاثیر قرار می گیرد؟

با انجام عمل زیبایی بوکال دهان تنها در 3 تا 4 روز اول بیمار باید از غذاهای نرم استفاده کند و کمترین استفاده از دهان و فک خود را داشته باشد.

همچنین توصیه می شود که بعد از هر وعده خوردن یا آشامیدن حتما فضای دهان با سرم هایی مخصوص شستشو شود. با این توضیحات دیگر نباید نگرانی در زمینه خوردن و آشامیدن پس از عمل داشته باشید.

چه عواملی موجب چربی در ناحیه گونه می شود؟

عواملی در تجمع چربی در ناحیه صورت و چاقی صورت موثرند که ما به تعدادی از مهم ترین عوامل اشاره می کنیم:

  1. کم آبی در بدن

    کم آبی در بدن عوارض و مشکلات عدیده ای را به وجود می آورد. در حالت کم آبی در بدن به دلیل انتقال کم مواد معدنی و مایعات، بدن برای حفظ تعادل خود سعی در تنظیم این شرایط می کند که در نهایت با عوارضی مانند بزرگ شدن اندام هایی از بدن مواجه می شویم.

  2. نداشتن رژیم متناسب با بدن

    در صورتی که فرد با نداشتن برنامه مناسب غذایی به چاقی مبتلا شود قطعا صورتی چاق خواهد داشت. رعایت رژیم غذلیی و استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی در تناسب اندام ها نقش بسزایی دارد.

  3. مصرف بیش از حد الکل

    مصرف الکل مانند نوشیدنی هایی دیگری مانند قهوه و چای با کاهش سطح مایعات در بدن و در نتیجه پف کردن صورت و قسمت های مختلفی از بدن می شود.

  4. ابتلا به بیماری های خاص

    ابتلا به برخی بیماری ها در چاق شدن صورت و تجمع چربی در صورت موثرند. بیماری هایی مانند: عفونت سینوس، آلرژی ها، بیماری های کلیوی، کم کاری های تیروئید می توانند از علل چاقی اندام های شما باشند.

مراحل انجام جراحی بوکال

1- بیهوشی

با توجه به آزمایشات و ملاحظات انجام شده قبل از عمل و مشورت و انتخاب نوع و میزان کاهش حجم در قسمت صورت، و همچنین با صلاحدید جراحی نسبت به فیزیک صورت فرد متقاضی عمل، برای شروع این جراحی بعد از تزریق یک آرامبخش، نیاز به یک بی حسی خواهیم داشت.

این بی حسی که به طور موضعی انجام می گیرد همراه با آرامبخش خوراکی یا وریدی، باعث می شود که فرد عمل را به صورت سرپایی و بدون درد انجام دهد.

2- جراحی اصلی

جراح متخصص، با ایجاد شکافی در قسمت داخلی دهان، لایه های زائد و حاصل از چربی در قسمت دیواره های داخلی گونه را از طریق برش ایجاد شده کاملا خارج می کنند.

این برش ها نسبت به فیزیک صورت افراد مقداری بین 2 تا 5 سانتی متر خواهد داشت، به طور معمول برش در قسمت اصلی عضلات گونه که به “عضلات شیپوری” معروف هستند صورت خواهد گرفت.

سپس با ایجاد فشار از قسمت بیرونی دهان، چربی را وادار به نمایان سازی می کند و با وسیله های جراحی مخصوصا این چربی ها را خارج می نماید و بخیه را در قسمت مورد نظر می زند.

روش جراحی چربی بوکال

اگر در نظر دارید که عمل برداشتن چربی بوکال را انجام دهید، در وهله اول باید یک متخصص پوست باتجربه و البته یک کلینیک پوست و مو معتبر و مجهز به تمامی امکانات مشخص کنید. این امر شما را در رسیدن به نتیجه مطلوب کمک خواهد کرد. برای انجام این عمل باید بدانید که هیچ نیازی به بیهوش شدن نیست و انجام این عمل با بی حسی موضعی و بدون هیچگونه عوارض جانبی انجام خواهد گرفت.

در واقع در این عمل متخصص جراحی زیبایی ، یک شکاف بسیار باریک در داخل دهان ایجاد می کند و چربی های موجود در ناحیه لپ را تخلیه خواهد کرد که این امر منجر به کوچک شدن لپ خواهد شد.

پس از برداشتن چربی بوکال، شکاف ایجاد شده با بخیه بسته می شود و به واسطه استفاده از نخ های سیلیکونی پس از مدتی هیچ نشانه ای از عمل بر روی صورت بیمار مشاهده نمی شود. داشتن احساس درد و ناراحتی پس از این عمل امری عادی است که پزشک با تجویز انواع مسکن‌ها این دردها را کنترل می‌کند.

دوره نقاهت پس از جراحی تخلیه چربی صورت

  • پس از عمل نیازی به بستری شدن نیست و بیمار می تواند بلافاصله پس از عمل به منزل برود.
  • ممکن است فرد تا چند روز بعد از عمل احساس درد یا ناراحتی کند که با مصرف دارو های مسکن می توانید درد را کمتر کنید.
  • ممکن است در 1 الی 2 روز ابتدای جای جای زخم و بخیه همراه با خونریزی باشد.
  • جای بخیه در داخل دهان پس از مدتی به طور کامل برطرف می شود و هیچ گونه جای زخم و اسکار باقی نمی ماند.

ریکاوری و بهبود جراحی بوکال

پس از جراحی ضروری است که از بازی کردن با نخ بخیه به وسیله زبان خودداری کنید تا مشکلی رخ ندهد و زمان بهبودی کاهش یابد.
هم جنین به شما توصیه می شود که از رژیم مایعات در روز های اول پس از جراحی استفاده کنید تا از گیر کردن غذای جامد با نخ ها خودداری شود.
برای جلوگیری از عفونت یک دهان شویه ویژه برای شما تجویز می شود.
در هفته های اول پس از جراحی احتمال وجود یک تورم متوسط وجود دارد که قدم به قدم حین ۲ تا ۳ هفته کاملا برطرف می شود.
برای بهبود و ریکاوری بافت درون دهان بین ۷ تا ۱۰ روز زمان لازم است.

عوارض تخلیه جراحی دهانی

در اغلب مطالعاتی که روی این روش انجام شده در خصوص عوارض جانبی، ممکن است برخی عوارض ناچیز به وجود آید که از قرار زیر است:

  • تجمع خون در ناحیه جراحی
  • بروز عفونت
  • آسیب به مجرای بزاقی
  • آسیب به عصب صورت

لازم به ذکر است که دو مورد اول از جمله عوارضی است که در صورت بروز بعد از سپری کردن دوره نقاهت از بین خواهد رفت. اما درباره دیگر عوارض باید بیان کنیم که تا کنون از این عوارض نادر گزارشی وجود نداشته است.

به یاد داشته باشید احتمال بروز این عوارض به میزان بسیاری بستگی به انجام آن توسط بهترین فوق متخصص جراح پلاستیک خواهد داشت. بنابراین می توانید با انتخاب بهترین جراح پلاستیک از بروز چنین عوارضی جلوگیری کنید.

میزان ماندگاری تخلیه چربی صورت

شاید این پرسش برای شما مطرح شود که آیا پس از برداشت چربی این نواحی امکان بازگشت آن وجود خواهد داشت؟

در پاسخ باید بیان کنیم که تا کنون درباره آثار بلند مدت این جراحی تحقیقات قطعی به عمل نیامده است. اما ممکن است با تخلیه این نواحی، در سنین میانسالی و پیری محل برداشت چربی دچار گود رفتگی شود.

Aboutکلینیک راز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *