بهترین کلینیک زیبایی، متخصصان و پزشکان برای یک لمس شفابخش
الهیه، خ شبدیز
تهران
تماس با ما
09370142337
ساعات کاری
شنبه-چهارشنبه 14 الی 21
۱۴۰۰/۱۲/۲۸ توسط کلینیک راز 0 نظر

رابطه جنسی بعد از جراحی بینی

فواید داشتن رابطه جنسی در زندگی

عشق ورزیدن فواید عاطفی و روانی بسیاری دارد. رابطه جنسی ارتباط مستقیمی با کیفیت بهتر زندگی دارد. برخی از این مزایای آن عبارتند از:

  • تصویر بهتر از خود: رابطه جنسی می تواند باعث افزایش عزت نفس و کاهش احساس عدم امنیت شود و منجر به درک مثبت تری از خود شود.
  • نرخ بالاتر شادی: طبق مطالعاتی که در سال های اخیر انجام شده ، رابطه جنسی با رضایت بیشتر و رابطه جنسی با کیفیت بهتر باعث افزایش خوشبختی می شود.
  • پیوند بیشتر: مواد شیمیایی مغز در حین رابطه جنسی آزاد می شوند ، از جمله اندورفین که تحریک پذیری و احساس افسردگی را کاهش می دهد. هورمون دیگر ، اکسی توسین (“داروی آغوش”) با فعالیت های جنسی افزایش می یابد. اکسی توسین به تقویت احساس آرامش و رضایت کمک می کند.
  • رهایی از استرس: رابطه جنسی می تواند یک روش موثر در کنترل استرس باشد. رابطه جنسی هورمونهای استرس را کاهش می دهد ، مانند کورتیزول و آدرنالین (اپی نفرین) ، و اثرات آن تا روز بعد ادامه می یابد.
  • بهبود کیفیت خواب: ارگاسم باعث ترشح هورمون پرولاکتین می شود که به خواب کمک می کند

ممکن است به علت تغییر ظاهر هر دو نفر برای برقراری رابطه جنسی هیجان داشته باشند اما باید گفت که فعالیت‌های هیجانی مانند رابطه جنسی می‌تواند سبب فعال شدن اعصاب پاراسمپاتیک شده که در نتیجه آن فشار خون نیز افزایش پیدا می‌کند.

در این مورد بعد از سه هفته می‌توانید با احتیاط‌های لازم رابطه جنسی را شروع کنید. البته به این موضوع توجه داشته باشید که خودتان بر اساس حسی که دارید بهتر می‌توانید تصمیم‌گیری کنید.
به طور مثال اگر احساس خستگی یا درد دارید بهتر است این موضوع را به زمان دیگری موکول کنید. سعی کنید پوزیشنی را انتخاب کنید که برایتان راحت باشد و از پوزیشن‌هایی که لازم است سرتان خم شود، اجتناب کنید.
علاوه بر آن مواظب باشید که به بینی‌تان ضربه‌ای وارد نشود زیرا بینی در این مرحله هنوز استحکام کافی را نداشته و ممکن است آسیب جدی ببیند.

بیشتر بخوانید : جراحی بینی و عوارض خندیدن و گریه کردن

جراحی بینی گوشتی

در جراحی بینی گوشتی بهتر است که تا یک ماه رابطه وجود نداشته باشد، زیرا در جراحی بینی گوشتی به دلیل وجود پوست ضخیم و آکنه از رابطه باید خودداری شود تا تورم و التهاب را در بینی عمل شده تشدید نکند.
یکی ازعلل تورم صورت وتاثیر منفی در نوک بینی، فعال شدن سیستم پاراسمپاتیک در حین مقاربت جنسی می باشد که هر چه رابطه و مقاربت طولانی تر باشد، عارضه را تشدید می کند و در نتیجه منجر به افزایش ضربان قلب بیمار خواهد شد.

نتیجه گیری می شود که در بینی های گوشتی بهتر است که رابطه جنسی بعد از 4 هفته آغاز شود و در جراحی بینی استخوانی رابطه بهتر است بعد از 2 هفته صورت گیرد تا هیچ گونه فشاری به بینی عمل شده وارد نشود.
بهتر است که از دمر یا پارن تا می توانید بعد از جراحی بینی خودداری کنید.

تاکید جراح بینی بر این اصل می باشد که در حین رابطه زناشویی بعد از عمل بینی بهتر است طوری باشد که منجر به افزایش فشار خون نشود، زیرا عارضه ای تورم و خونریزی از بینی به دلیل پارگی عروق ریز مخاط در حال ترمیم افزایش پیدا می کند.

 

رابطه جنسی بعد از جراحی بینی

1

 راهنمای رابطه زناشویی پس از جراحی بینی

حتی اگر مجوز نزدیکی بعد از عمل بینی از سوی پزشک به شما داده شد، حتما به درد بدنتان گوش دهید. به عبارتی دیگر، ممکن است احساس کنید که به طور کامل بهبود پیدا کرده اید، اما هنگام داشتن رابطه زناشویی درد دارید.

در واقع بدن از طریق درد به شما می گوید که هنوز برای این کار آماده نیست و باید بهبود بیشتری پیدا کند.

چندماه بعد از جراحی بینی میتوان رابطه جنسی داشت؟

وقتی صحبت از عمل‌های جراحی صورت مثل عمل بینی می‌شود بزرگترین خطر افزایش فشار خون است که می‌تواند در محل جراحی یا سر ورم و خونریزی ایجاد کند.
رابطه جنسی زودهنگام بعد از عمل ممکن است موفقیت جراحی بینی را مختل زیرا باعث ترشح آدرنالین زیاد در بدن می‌شود و هیجان را بالا می‌برد که به نوبه خود ورم و خونریزی بیشتری ایجاد می‌کند.
۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد تا بینی بعد از عمل کامل بهبود یابد. توصیه می‌شود رابطه جنسی را حداقل ۳ هفته تعویق بیندازید زیرا تنظیم فشار خون در حین فعالیت‌های فیزیکی دشوار است.

به‌طور کلی بینی ۶ ماه زمان نیاز دارد تا بعد از عمل کامل خوب شود!
بنابراین پزشکان توصیه می‌کنند بعد از گذشت مدت زمان مشخص از عمل هنگامی که قرار شد با مشورت پزشک رابطه جنسی را شروع کنید ملایم باشید و از فشردن لب‌ها مانند بوسیدن خودداری کنید؛
سعی کنید بینی شما کمترین تماس یا ضربه را هنگام رابطه متحمل شود تا این دوره را بدون استرس و با موفقیت به پایان برسانید.

 

بوسیدن بعد از جراحی بینی

در طول دو هفته اول بعد از جراحی ، غنچه کردن لب ها، برای بوسیدن باید مورد اجتناب قرار گیرد. به بینی تان فرصت بدهید تا بتواند دوره بهبود بهتری را سپری کند.
از حرکاتی هر چند کوچک که ممکن است به استخوان های ظریف بینی شما که در حال بهبود یافتن هستند، فشار وارد کند، بپرهیزید، تا بتوانید شاهد نتیجه بهتری از روند جراحی خود باشید.

البته، بوسیدن بعد از عمل در مقایسه با داشتن رابطه جنسی بعد از جراحی بینی ( 10 روز بعد از عمل ) خطر کمتری را به همراه دارد.
همان طور که توضیح داده شد رابطه جنسی باعث بالا رفتن فشار خون و در نتیجه افزایش خطر احتمال خونریزی، تورم و کبودی می شود.
بالا رفتن فشار خون، تنها خطری نیست که بینی تازه جراحی شده شما را تهدید می کند.
عمل به سایر توصیه پزشک در طول دوره بهبود، خودداری از انجام فعالیت هایی که باعث وارد آمدن فشار به بدن و بینی تازه درمان شده می شود نیز باید در دستورالعمل های مراقبت های بعد از جراحی ، گنجانده شود.
از اینرو، بوسیدن علیرغم به همراه نداشتن خطر بالا رفتن فشار خون، خطر وارد آمدن ضربه و آسیب به طور ناخواسته و تصادفی به بینی را به همراه دارد و این یکی دیگر از فاکتورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد، بنابراین، در زمان بوسیدن مراقب باشید آسیبی به بینی شما وارد نشود.

 

رابطه جنسی بعد از عمل جراحی بینی

 

رابطه جنسی بعد از جراحی بینی در خونریزی بعد از جراحی بینی چه تاثیری دارد؟

یکی از مواردی که بعداز جراحی بینی مطرح می شود، جلوگیری از خونریزی بعد از جراحی بینی است.
بافت بینی در طی عمل جراحی دستخوش دستکاری شده و در روزهای ابتدایی بعد از جراحی این بافت و زخم هایی که درآن پدید آمدند، شروع به ترمیم و بازسازی می کنند.
خونریزی بینی، سبب ایجاد فشار در بافت بینی می شود که این امر روند بهبودی و ترمیم بافت بینی را مختل کرده و بهبودی بینی بعد از عمل به تاخیر می اندازد.
یکی از موارد ضروری در خصوص مراقبت های بعد از جراحی بینی، عدم فعالیت های سنگین مانند ورزش است، زیرا سبب افزایش خون و در نهایت خونریزی بینی می شود.

به همین علت توصیه می شود که از برقراری رابطه جنسی بعد از جراحی بینی اجتناب کنید. زیرا در حین رابطه اعصاب پاراسمپاتیک تحریک شده و این امر یکی از دلایل مستقیم افزایش فشار خون است.
با افزایش جریان خون به سمت صورت، امکان تشدید خونریزی بینی وجود دارد که این امر برای بیمار بسیار خطرناک است. توجه داشته باشید که تورم و خونریزی بینی یکی از دلایل اصلی برای طولانی شدن دوره نقاهت و ترمیم زخم های بینی است.

Aboutکلینیک راز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *