بهترین کلینیک زیبایی، متخصصان و پزشکان برای یک لمس شفابخش
الهیه، خ شبدیز
تهران
تماس با ما
09370142337
ساعات کاری
شنبه-چهارشنبه 14 الی 21
۱۴۰۱/۰۸/۳۰ توسط admin 0 نظر

ساکشن غبغب ، انواع آن و مراقبت های پس از انجام

ساکشن غبغب

ساکشن غبغب کمک زیادی به زیبا سازی صورت می نماید بطوریکه صورت باریکتر به نظر می رسد، گویی که شخص وزن زیادی کم کرده است.

عمل ساکشن غبغب در یک نصف روز در بیمارستان انجام می گیرد، به عبارتی دیگر نیازی به ماندن بیمار در بیمارستان نمی باشد. ناگفته نماند که چربی های متجمع از غبغب را می توان در لب یا در چین و چروک صورت خود شخص به منظور زیبا سازی استفاده کرد.

از جمله مزایای عمل ساکشن غبغب می توان گفت که ساکشن یک عمل بسیار امن و کاربردی برای از بین رفتن چربی های زیر چانه است. چربی غبغب با رژیم و کاهش وزن و فعالیت های ورزشی هیچ تغییری نمی کند.

با انجام ساکشن غبغب نتیجه بسیار مطلوبی در بازه زمانی بسیار کمی ملاحظه می شود. این عمل دارای عوارض بسیار کم و نتایج بسیار مطلوب و یک عمل نمونه برای از بین بردن غبغب به شمار می رود.

در مقایسه با گذشته، امروزه افراد بیشتر به زیبایی و تناسبات صورت خود توجه می کنند ، اما بزرگی غبغب یکی از دغدغه هایی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند که خوشبختانه با توجه به پیشرفت های علم و تکنولوژی روش های مختلفی برای رفع این موضوع وجود دارد که ساکشن غبغب یکی از بهترین و جدید ترین متد های روز می باشد.

داشتن گردنی خوش فرم و باریک یکی از ویژگی هاییست که در زیبایی، جذابیت و جوان تر شدن صورت نقش بسزایی دارد. اما چرا غبغب بزرگ می شود و برای رفع این موضوع چه روش هایی وجود دارد ؟

لیفت غبغب به روش پلاسماجت

 

جراحی غبغب

جراحی غبغب

 

در این روش نقاط ریز کنار هم توسط پلاسماجت سوزانده میشود که نه تنها سطح پوست بلکه لایه های عمقی پوست تحت تاثیر پلاسما تخریب میگردد در نتیجه بعد از یک هفته که پوست ترمیم شد، پوست ناحیه یک درجه جمعتر میشود.
اینکار چند جلسه با فواصل یک ماه انجام می شود.

 

جراحی غبغب به روش پلاسما جت

جراحی زیبایی غبغب

لیپوساکشن برای رفع غبغب چیست؟

لیپوساکشن رفع غبغب نیز یک روش جراحی برای از بین بردن غبغب است، مشکلی برای بسیاری از افراد مایه‌ی شرمندگی و خجالت زدگی است. لیپوساکشن رفع غبغب باید توسط یک جراح پلاستیک ماهر و با تجربه انجام شود.

در این روش چربی‌ها اضافه زیر چانه استخراج می‌شوند. برخی افراد انجام ورزش را برای از بین بردن غبغب پیشنهاد می‌کنند اما متاسفانه این کار در از بین بردن غبغب موثر نیست.

 

لیپوساکشن غبغب

لیپوساکشن غبغب روش پلاسماجت

لیپوماتیک غبغب چیست ؟

لیپوماتیک غبغب یا لیپوماتیک زیر چانه، یک روش کاربردی برای از بین بردن چربی های غبغب و چانه است. استفاده از این روش میتواند در بهبود و زیبایی صورت فرد نقش بسزایی داشته باشد.

همچنین به سفت شدن ماهیچه های چانه کمک زیادی می کند. با اینکار ظاهر چانه را بهبود بخشیده و در نهایت، باعث تغییرات زیادی در فرم چانه بیمار می شود. در نتیجه تناسب چانه با سایر اجزای صورت بیشتر می گردد. زیرا روش لیپوماتیک شامل برداشت سلول های چربی اضافه از زیر چانه می شود.

فرآیند جراحی لیپوماتیک غبغب

در فرآیند لیپوماتیک، جراح چربی های اضافه زیر چانه و غبغب را بوسیله امواج فرا صوت و لرزش و چرخش های چند بعدی به راحتی تجزیه می کند. سپس این چربی های تجزیه شدن را به وسیله لوله کانولا از بدن خارج میگرداند.

تجزیه سلول های چربی و تبدیل آنها به مایع، به خروج راحت تر آنها از این ناحیه کمک زیادی مینماید. عمل لیپوماتیک غبغب و زیر چانه در حالت بیهوشی عمومی انجام می گردد.

البته در صورتی که سلول های چربی کمی در زیر چانه قرار داشته باشند، می توان با بی حسی موضعی هم این فرآیند را انجام داد. نتایج این جراحی بلافاصله بعد از اتمام آن قابل مشاهده خواهد بود.

در بسیاری از موارد، جراحی لیپوماتیک می تواند همزمان با لیفت صورت ، لیفت گردن و یا ایمپلت چانه نیز انجام گردد. ترکیب این جراحی با لیفت صورت و گردن و همچین با ایمپلنت چانه میتواند ظاهر کلی صورت بیمار را به کلی تغییر بدهد.

 

لیپوساکشن غبغب در کلینیک راز

لیپوساکشن غبغب

تأثیرات تغذیه مناسب بعد از لیپوماتیک غبغب

شما پس از ” عمل لیپوماتیک غبغب ” نباید به رژیم غذایی سابق خود بازگردید. پیکرتراشی غبغب روشی بسیار موثر در زیبایی اندام چهره شما به شمار می رود. اما باید این نکته را بدانید که lipomatic معجزه نیست.

پس از لیپوماتیک باید شیوه زندگی خود را تغییر دهید. پس از پیکرتراشی مواد غذایی مناسب را در برنامه غذایی خود بگنجانید. شما به هیچ وجه نمی خواهید که بر اثر یک رژیم غذایی نامناسب، پس از انجام لیپوماتیک شاهد بازگشت غبغب خود باشید.

تأثیرات تغذیه مناسب بعد از لیپوماتیک غبغب

پس از لیپوماتیک شما احساس ضعف خواهید کرد، کمی بی حال خواهید بود و این امر بسیار طبیعی است. به گفته سازمان سلامت، مصرف غذاهای مقوی می تواند به روند بهبود شما کمک کند.

پس از پیکرتراشی باید تعداد وعده های خود را افزایش دهید. اما در عین حال باید میزان وعده های خود را نیز کاهش دهید. تا در طول روز مواد غذایی مورد نیاز خود را در اندازه های مناسب دریافت کنید. بهتر است پس از لیپوماتیک این مواد غذایی را در برنامه خود بگنجانید تا به روند بهبودی سرعت ببخشید:

پروتئین پس از لیپوماتیک برای شما ضروری خواهد بود. شما می توانید برای تامین پروتئین مورد نیاز خود تخم مرغ، مرغ، ماهی و انواع حبوبات را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
ویتامین C پس از لیپوماتیک موجب بهبود بافت خواهد شد. برای تامین این ویتامین میوه های و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
مصرف ویتامین B12 و آهن که در تخم مرغ و ماهی به وفور یافت می شود، پس از لیپوماتیک به شدت توصیه می شود.
پس از پیکرتراشی فیبر ها، انواع میوه ها و غلات کامل را از یاد نبرید.
با استفاده از ماست و غذاهای تخمیر شده، پروبیوتیک ها را برای بهبودی پس از لیپوماتیک در برنامه غذایی خود بگنجانید.
شما ممکن است نتوانید برخی از این غذا ها را در روزهای نخست پس از پیکرتراشی، مصرف کنید. چرا که هضم این مواد غذایی ممکن است برای معده شما سنگین باشد. حدالامکان پس از لیپوماتیک این مواد را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

این روش برای چه کسانی موثر است؟

شما مستعد ابتلا به غبغب هستید اگر:

  • اگر شما چربی اضافی در قسمت زیرین چانه خود دارید.
  • سیگار نمی کشید.
  • شما چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ روحی سالم هستید.
  • انتظارات واقعی و منطقی از این روش دارید.
    لیپوماتیک گردنی به تنهایی برای بیماران جوانی که مقدار بافت چربی متوسطی دارند مناسب تر است، اما بیماران با سن بالاتر، ممکن است به هردوی لیپومای گردنی و لیفت گردنی برای حذف افتادگی پوستی برای حصول بهترین نتیجه، نیاز داشته باشند.

مراقبت‌های بعد از لیپوساکشن رفع غبغب

هرچند برای انجام ساکشن غبغب تنها بیحسی موضعی اعمال می‌شود و بیمار تقریبا بلافاصله بعد از لیپوساکشن رفع غبغب می‌تواند فعالیت کند، اما معمولا به بیمار توصیه می‌شود که بین 2 تا 3 روز بعد از انجام این عمل، به خودش استراحت بدهد. البته در این زمان می‌توان فعالیت‌های سبک را بدون هیچ مشکلی انجام داد.

ممکن است ناحیه مورد نظر ورم خفیفی داشته باشد که به سرعت برطرف می‌شود. جراح احتمالا از شما می‌خواهد که تا چند روز یک نوار کشی مخصوص به چانه خود ببندید تا فشار ملایمی ‌به ناحیه لیپوساکشن شده وارد شود و چانه و گردن شما شکل جدید خود را بهتر حفظ کند.

بعد از معرفی روش جدید لیپوساکشن رفع غبغب، انجام جراحی لیفت صورت به منظور رفع غبغب تقریبا منسوخ شده است. در موارد معدودی، روش لیپوساکشن رفع غبغب همزمان با لیزر جوانسازی انجام می‌شود تا ظاهر غبغب و افتادگی پوست به بهترین نحو، برطرف شود. روش‌های نوین لیپوساکشن تقریبا با هیچ خطر و عوارضی همراه نیستند.

ورم بعد از عمل لیپوساکشن

تورم و کبودی پس از انجام تمامی عمل های زیبایی در افراد رخ داده و تقریبا همزمان با اتمام یافتن دوران نقاهت بهبود می یابد ؛ بنابراین این مسئله جای در ساکشن غبغب نگرانی ندارد.

گن غبغب چیست ؟

 

گن غبغب

گن غبغب بعد از جراحی زیبایی غبغب

گن غبغب به صورت دو حلقه از پارچه ی سفتی است که عمود بر هم دوخته شده اند. یکی از این دایره ها به صورت عمودی از زیرچانه به قسمت بالای سر بسته می شود و قسمت دیگر از همان قسمت چانه به پشت گردن بسته می شود، به این حالت امکان فیکس کردن و استحکام روی چانه و زیر فک فراهم می شود.

در واقع گن غبغب بعد از تخلیه چربی پوست را به خوبی روی قسمت غبغب فشرده می کند تا هم خونمردگی جمع نشود و این که پوست طی چند هفته ای که گن بسته می شود خودش را جمع کند.

پوشیدن گن در تمام طول شبانه روز و هفت روز هفته، به مدت 3 هفته، (بجز به هنگام استحمام) پیشنهاد میشود. همچنین فردی که مورد عمل جراحی لیپوساکشن قرار گرفته است می باید بعد از پایان این دوره نیز برای مدت 3 هفته دیگر از گن پس از عمل جراحی استفاده نماید، با این تفاوت که می توانند شب ها آنرا از تن بیرون بیاورند.

البته در 3 هفته دوم نیز در صورت امکان حتی در هنگام خواب نیز گن را بپوشند زیرا دلایل زیادی برای پوشیدن این گن ها وجود دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

این گن ها تورم بعد از عمل جراحی لیپوساکشن را کنترل می کنند.
پوشیدن گن جلوی تجمع مایعات را میگیرد.
پوشیدن گن به بهبود شکل ظاهری و یکنواخت شدن نواحی تحت عمل کمک خواهد کرد.
فشار، فرآیند التیام زخم ها را سرعت می بخشد.

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن

انواع روش عای درمان غبغب

روش های جراحی زیبایی غبغب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *