۱۴۰۰/۱۲/۱۲ توسط کلینیک راز 0 نظر

سردرد و جراحی زیبایی بینی

سردرد هم دیگر عارضه شایع بعد از جراحی زیبایی بینی می باشد.
بسته به اینکه چه کاری در جراحی انجام شده است، و بدن چه واکنشی به بیهوشی نشان می دهد، بعد از جراحی سردرد را تجربه می کنید.

قبل از اینکه مسکن بخورید، از پزشکتان مشورت بگیرید، به خاطر اینکه آسپرین و ایبوپروفن منجر به خونریزی شدید می شوند و روی بهبودی خیلی تاثیر دارند.

امروزه عمل های جراحی بینی بیش از گذشته رواج پیدا کرده اند هر عمل جراحی عوارض خاص خود را دارد عمل بینی نیز یک عکل تهاجمی است و فرد را هم ناخواسته دچار عوارضی نیز خواهد کرد.

ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم نکاتی پیرامون دانستنی هایی پیرامون سردرد بعد از عمل بینی و نکات های کاربردی درباره اعمال جراحی بینی را ارائه دهیم.

عوامل ایجاد سردرد بعد از جراحی زیبایی بینی

افراد بعد از عمل بینی به دلایل مختلفی دچار سردرد می‌شوند. شایع‌ترین این دلایل عبارتند از:

• استفاده از مواد بیهوش‌کننده در جراحی بینی

این عارضه در بیهوشی های موضعی رخ می دهد. سردرد، سرگیجه و خواب آلودگی کوتاه مدت، تجربه ای مشترک در اغلب افراد تحت بیهوشی موضعی است.

• ماهیت جراحی بینی
  • نوسانات فشار خون در طول جراحی بینی
  • استرس و ترس از جراحی بینی
  • کمبود خواب قبل و بعد از جراحی بینی
  • کاهش سطح آهن در اثر جراحی بینی

طبیعتا میزان خونریزی در عمل بینی کم است و انجام عمل بدون خونریزی ممکن نیست .

• کمبود آب در اثر جراحی بینی

سردرد و‌جراحی بینی جراحی بینی توسط دکتر رضا امیرزرگر متخصص جراحی زیبایی

سردرد و سرگیجه بعد از عمل بینی چقدر طول می‌کشد؟

سردرد و سرگیجه بعد از عمل بینی کاملا موقتی و شایع است و در افرادی که سابقه سردردهای مداوم را ندارند، بین 5 تا 10 روز طول خواهید کشید.
این دست از دردها تا زمانی که با داروهای معمولی و یا استراحت کنترل می‌شوند و تسکین می‌یابند، خطرناک نیستند.

اما در صورتی که با گذشت چند روز هنوز دچار سردرد بعد از عمل بینی هستید و یا حتی این درد در شما افزایش پیدا کرد و با دارو و استراحت آرام نشد، بهتر است سریعا با پزشک خود تماس بگیرید و یا به طور حضور به او مراجعه داشته باشید.

درمورد آن دست از افرادی که مبتلا به سردردهای میگرنی هستند، در صورت افزایش میزان درد، می‌توانند با کسب اجازه از پزشک به مصرف داروهای مخصوص خود ادامه دهند تا علائم فروکش نماید.
در صورتی که علائم شما ناشی از ضعف بدن در اثر کم خوردن یا نخوردن غذا باشد، تا زمانی که این مشکل را حل نکنید، سردرد بهبود نخواهد یافت. پس سعی نمایید که غذای مناسب را در زمان خود مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد از جراحی بینی (رینوپلاستی)

آیا می توان از بروز سردرد بعد از عمل بینی پیشگیری کرد؟

حتما در جلسه مشاوره قبل از عمل حضور داشته باشید و به نکات و توصیه های بهترین جراح بینی که قبل و بعد از عمل بینی باید انجام دهید به خوبی گوش کرده و عمل کنید در این صورت عوارض جانبی شما به سرعت کاهش یافته و دوران نقاهت کم دردسری را سپری خواهید کرد.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که شرایط روحی و جسمی شما با سایر افراد متفاوت بوده و حتی ممکن است پزشک از تکنیک بیهوشی و جراحی دیگری برای شما استفاده کند بنابراین به توصیه های اطرافیان برای کاهش عوارض خود گوش نکنید چرا که ممکن است باعث بدتر شدن وضعیت و بروز عوارض جبران ناپذیری شود.

سردرد و‌ جراحی زیبایی بینی جراحی زیبایی بینی توسط دکتر رضا امیرزرگر

راه های درمانی برای برای تسکین و پیشگیری از سردرد بعد از جراحی بینی

• دارو های مسکن که پزشک توصیه می کند.
  • مصرف مایعات به اندازه کافی
  • استراحت و خواب کافی
  • کمپرس سرد جهت کاهش التهاب و فشار
  • کاهش استرس و نگرانی

سردرد و جراحی زیبایی بینی جراحی زیبایی توسط دکتر رضا امیرزرگر متخصص جراح زیبایی بینی و فک و دهان و دندان

سردرد بعد از عمل بینی چه زمانی خطرناک است؟

سردرد پس از هر نوع جراحی رایج است واکثر بیماران آن را تجربه می کنند، اما در صورتی که بیمار، توصیه های پزشک را قبل از جراحی بینی و بعد از جراحی بینی انجام دهد، این سردردها و دیگر عوارض جانبی بسیار کاهش می یابد.

اما در صورتی که سردرد طی چند روز کاهش نیابد و حتی بدتر شده وطاقت فرسا شود، بهتر است به بهترین جراح بینی و یا پزشک خود مشورت کنید تا بررسی های لازم انجام شود.

مسکن های مجاز بعد از جراحی بینی

در حقیقت در این بخش به معرفی دارو یا قرصی خاص نخواهیم پرداخت. زیرا که استفاده از تمامی قرص ها و دارو ها باید تحت نظر پزشکان باشد تا کمترین مشکلی را برای افراد ایجاد نکند.
توصیه ای داریم این است که هرگز به طور خودسرانه از مسکن ها استفاده نکنید زیرا که برخی از آنها می تواند روند بهبودی بعد از جراحی بنیی را طولانی تر کند.
بنابراین در صورتی که تحت جراحی بینی قرار گرفتید حتما باید مشاوره های لازم را در زمینه مسکن های مجاز داشته باشید تا بهترین و کم خطر ترین قرص ها را مورد استفاده قرار دهید.

اما در حالت کلی پزشکان از بهترین آنتی بیوتیک ها و مسکن های التیام بخش برای کاهش درد های ناحیه جراحی تجویز می کنند. و این دارو ها و مسکن ها هیچ گونه عارصه را برای افراد در پی ندارد.