۱۴۰۰/۱۲/۰۸ توسط کلینیک راز 0 نظر

علت سفت شدن نوک بینی

سفت شدن نوک بینی

سفت شدن نوک بینی بعد از جراحی زیبایی بینی یکی از دغدغه بیمارانی می باشد که عمل بینی انجام داده اند.
این مساله باعث می‌شود تا بیماران نگرانی از نتیجه جراحی بینی خود داشته باشند و یا احساس کنند بینی ایشان نتیجه مطلوب از جراحی بینی نداشته است.
در این مطلب به بررسی علت سفت شدن نوک بینی پس از عمل زیبایی بینی می‌پردازیم.

در صورتی که در بینی خود احساس سفتی کردید، محیط هایی غیر از نوک بینی، که با درد، سوزش و قرمز شدن همراه باشد، لازم است حتما به پزشک خود اطلاع داده و برای معاینه به ایشان مراجعه نمایید.

پس با این تفاسیر، در صورتی که پس از جراحی بینی در نوک بینی خود احساس سفتی نمودید، نگران نباشید. زیرا در صورتی که سفت بودن نوک بینی به دلیل ورم بینی باشد، به مرور زمان از بین خواهد رفت.
در صورتی که علت این سفتی گرافت بینی باشد نیز، طبیعی است و جای نگرانی نخواهد بود.

فقط در صورتی که سفتی نوک بینی با سوزش، درد، التهاب و قرمزی همراه بود، بهتر است برای رفع مشکل به سراغ پزشک خود روید.

سفت شدن نوک بینی توسط دکتر رضا امیرزرگر فوق تخصص جراحی زیبایی فک صورت دهان دندان در کلینیک زیبایی تهران

علت سفت شدن نوک بینی بعد از عمل

پس از عمل زیبایی بینی نوک بینی عده ای از بیماران سفت می شود و این مسئله باعث نگرانی بیماران از نتیجه جراحی زیبایی بینی خود می شود.

یکی از علل سفت شدن نوک بینی می‌تواند به دلیل وجود ورم بینی باشد. که اگر دلیل سفت شدن نوک بینی به دلیل ورم بینی باشد، پس از فروکش کردن ورم بینی از زین می رود و به حالت نرمال می‌رسد.
دلیل بعدی سفت شدن نوک بینی می‌تواند به دلیل استفاده از گرافت بینی در نوک بینی باشد.

زیرا جراح برای شکل دهی و ایجاد زاویه مناسب برای نوک بینی از گرافت بینی در قسمت نوک بینی استفاده می‌کند و کمی باعث سفت شدن نوک بینی می‌شود که این موضوع برای بیماران جای نگرانی ندارد و باعث اختلال در فرم بینی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید : انحراف بینی (سپتوپلاستی ) چیست و علایم راه های درمان آن

عوامل موثر در افزایش سفت شدن بینی بعد از عمل

دو مورد را می‌توان به عنوان عوامل موثر بر روی سفتی نوک بینی بعد از عمل به آن اشاره کرد که در ادامه این موارد را بیان کرده‌ایم:

• تغییرات غضروف بینی: اولین عامل موثر که مهم‌ترین آن نیز می‌باشد، تغییرات ایجاد شده بر روی بافت بینی است.
  • جمع شدن مایع زیر پوست: دومین مورد نیز تورم ناشی از جمع شدن مایع در ناحیه مشخصی در زیر پوست می‌باشد. این موضوع می‌تواند باعث ایجاد سختی طولانی مدت در نواحی مختلفی از بینی گردد.
    معمولا بروز اینگونه مشکلات بیشتر در افرادی دیده می‌شود که دارای پوست ضخیم در ناحیه بینی خود هستند.

علت سفت شدن پره بینی بعد از عمل

سفتی پره های بینی بعد از عمل نیز یکی دیگر از مواردی است که اکثر افراد بعد از عمل تجربه میکنند.
سفت شدن پره های بینی بعد از عمل به دلیل تورم شدید بینی بعد از عمل است و معمولا آخرین بخش از بینی است که ورم آن ازبین می رود.

به عبارتی ورم پره های بینی طولانی مدت است. اما در نهایت به مرور زمان کاهش می یابد تا در نهایت به طور کامل از بین برود. با ازبین رفتن ورم سفتی پره های بینی نیز از بین می رود.

همچنین در مواردی ممکن است یک طرف بینی سفت تر از طرف دیگر بینی باشد. این باعث ناقرینگی سوراخ های بینی می شود چرا که تورم در یک طرف بینی بیشتر از دیگری است.

برای بهبود سفتی نوک بینی بعد از عمل ، چقدر زمان لازم است؟

همان طور که به آن اشاره کردیم، بسیاری از بیماران از سفتی و بی‌حسی در قسمت نوک بینی خود بعد از عمل شکایت می‌کنند.
در برخی موارد، با کاهش تورم و التهاب پس از عمل بینی، هنوز هم احساس سفت بودن در نوک بینی وجود دارد. اما دلیل آن چیست و چه مدت زمان برای بهبودی کامل آن نیاز است؟

متخصصان این حوزه بر این باورند که سفتی نوک بینی بعد از عمل ، در ابتدا به تورم و التهاب ناشی از اعمال تغییرات بر روی بینی مربوط است.

پس از آن، در صورت ادامه داشتن این عارضه، ممکن است به دلیل وجود بافت اسکار و تغییراتی که در طول جراحی بر روی قسمت نوک بینی اعمال شده است، به وجود آمده باشد.
به همین جهت، به طی شدن مدت زمان بیشتری برای بهبود کامل احتیاج است.

سفت شدن نوک بینی بعد از جراحی زیبایی

درمان سفتی ماندگار پوست بینی

اگر دو سال یا بیشتر از جراحی زیبایی بینی شما گذشته است اما هنوز سفتی پوست بینی خود را احساس می کنید، چندین گزینه درمانی وجود دارد.
دو مورد رایج تزریق استروئید و جراحی ترمیم بینی است. تزریق استروئید در شکستن بافت اسکار بسیار موفق است و از همه مهم تر اینکه تهاجمی نیست.

از طرف دیگر، جراحی زیبایی ترمیم بینی، نیاز به برداشتن بافت اسکار جمع شده توسط جراحی دارد.
این روش جراحی اجازه می دهد تا تغییرات گسترده تری نسبت به تزریق استروئید داشته باشید و به جراح اجازه می دهد تا مشکلات زیبایی که بیمار بعد از جراحی دارد را برطرف کند.
اما اگر به روشی ظریف انجام نشود، جراحی زیبایی بینی ترمیمی می تواند منجر به تجمع حتی بیشتر بافت اسکار شود.

به همین دلیل، مهم است که بیمار یک پزشک ماهر و با تجربه کافی در جراحی زیبایی بینی را انتخاب کند.

بیماران باید قبل از انتخاب جراح بررسی های لازم را انجام داده و عکس های قبل و بعد از جراحی بینی جراح مورد نظر خود را به دقت بررسی کنند تا اطمینان حاصل کنند که نتایج مورد نظر آنها را دارد.