بهترین کلینیک زیبایی، متخصصان و پزشکان برای یک لمس شفابخش
الهیه، خ شبدیز
تهران
تماس با ما
09370142337
ساعات کاری
شنبه-چهارشنبه 14 الی 21
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ توسط کلینیک راز 0 نظر

تزریق چربی ، مزایا و معایب آن و نواحی انجام تزریق

تزریق چربی

برای جوانسازی صورت و پر کردن بخش هایی از صورت که بر اثر گذشت زمان دچار افتادگی شده و ماهیچه های خود را از دست داده، از روش هایی نظیر تزریق چربی استفاده می شود.

در عمل تزریق چربی، معمولا چربی بخش هایی از بدن که دارای چربی مازاد می باشد مثل بخش هایی از ران را بیرون کشیده می شود و به قسمت های مورد نظر که قصد داریم حجم بیشتری داشته باشند مثل صورت، کنار ران، باسن، سینه، دستان و… تزریق می شود.

تکنیک تزریق چربی نسبت به سایر روش ها بسیار ایمن، ماندگار و دارای نتیجه مطلوبی می باشد و به بدن ظاهری طبیعی و زیبا می بخشد.
طبق آمار تزریق چربی جزء پر طرفدار ترین تکنیک های افزایش حجم بوده و هر ساله مراجعین زیادی تزریق چربی را انجام می دهند.

چه زمانی به تزریق چربی فکر کنیم؟

  1. اگر بخش‌های از صورت شما دچار فرو رفتگی و کاهش حجم شده است.
  2. اگر می‌خواهید روش جوانسازی اثرات ماندگارتری نسبت به فیلر ها یا ژل‌های موقت داشته باشد.
  3. اگر می‌خواهد انحناهای سطحی (کانتور) بدن و صورت خود را بهبود ببخشید، جای اسکار و زخم‌ها را برطرف کنید و دستان یا صورت خود را جوانسازی کنید.
  4. اگر می‌خواهید عدم تناسب انحنا یا کانتور سینه‌های خود را برطرف کنید. از تزریق چربی می‌توان برای طبیعی‌سازی نتایج ایمپلنت پستانی هم استفاده کرد.

 

چه کسی باید از جراحی تزریق چربی اجتناب کند؟

همه افراد کاندیدای مناسبی برای جراحی تزریق چربی نیستند. شرایط زیر، بیماران را در معرض خطر مشکلات جدی قرار می‌دهد.

  • سرکوب شدن سیستم ایمنی بدن
  • شیمی درمانی
  • مصرف آکوتان در طی سه ماه گذشته
  • مشکل قلبی قابل توجه
  • ایمنی همیشه حرف اول را می‌زند. همیشه جراح پلاستیک خود را از هرگونه بیماری یا مشکل جسمی که قبل از عمل جراحی دارید آگاه کنید.

تزریق چربی به کدام نواحی از بدن انجام می‌شود؟

از دست رفتن حجم قسمت‌های مختلف بدن و افتادگی پوست یکی از رایج ترین مسائلی است که با افزایش سن بسیاری از افراد با آن دست وپنجه نرم می‌کنند.

برای درمان این مسئله، روش‌های مختلفی مانند ایمپلنتو پرکننده‌های مصنوعی وجود دارد. اما استفاده از پیوند چربی محبوبیت بیشتری به خود اختصاص داده است چرا که:

چربی مورد نیاز از بدن خود فرد تأمین می‌شود. بنابراین احتمال بروز علائم آلرژی و حساسیت کمتر است. چرا که از چربی‌های مصنوعی و حیوانی برای انجام این کار استفاده نمی‌شود.

نتیجه تزریق چربی بعد از مدت زمان کوتاهی به صورت کاملاً طبیعی قابل مشاهده است.

برخی از رایج ترین کاربردهای تزریق چربی عبارت اند از:

  • تزریق چربی به سینه

با استفاده از تزریق فیلر به سینه نه تنها می توانید سایزش را به صورت طبیعی افزایش دهید، بلکه می‌توانید کاملاً طبیعی فرم دلخواهتان را نیز به آنها بدهید.

بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، استفاده از این عمل زیبایی، کاملاً طبیعی‌تر از از جایگذاری ایمپلنت است.معمولاً برای این عمل زیبایی سینه از چربی کمر و یا بازو استفاده می‌شود.

  • تزریق چربی باسن

    تزریق چربی به باسن معمولاً با هدف افزایش جذابیت ظاهری انجام می‌‌شود! و ارتباط خاصی به سن فرد متقاضی ندارد. برای انجام این جراحی، معمولاً به حجم زیادی از چربی نیاز است. به همین دلیل چربی مورد نیاز را از قسمت‌هایی که چربی زائد دارند، برمی‌دارند.
    قسمت‌هایی مانند شکم و ران.

 

  • تزریق چربی صورت

    در میان قسمت های مختلف بدن، صورت اولین جایی است که آثار پیری در آن ظاهر می‌شود. چرا که با گذر زمان، چربی صورت به دلیل افزایش سن و از بین رفتن مواد مغذی کم و کمتر می شود.

این چربی از دست رفته موجب کاهش حجم بخش های مختلف صورت، خصوصاً زیر چشم، گونه، لب و … می‌شود. بنابراین تزریق چربی به صورت معمولاً برای نواحی زیر استفاده می گردد :

  • تزریق چربی به زیر چشم

    تزریق چربی به زیر چشم معمولاً بنا به دلایل مختلفی انجام می‌گیرد. نازک و البته حساس بودن پوست دور چشم باعث می‌شود که اثر اشعه آفتاب و افزایش سن بیشتر از قسمت های دیگر صورت روی آن نمایان شود.

بنابراین از تزریق فیلر به زیر چشم برای رفع تیرگی و کبودی دور چشم و از بین بردن چین و چروک استفاده می‌شود.

  • تزریق چربی به گونه

    یکی از قسمت‌های صورت که در زیبایی افراد تأثیر شگرفی دارد، گونه است! تزریق چربی به گونه معمولاً بنا به یکی از دلایل زیر انجام می‌شود:

  1. افزایش سن و افتادگی گونه
  2. رژیم لاغری و از بین رفتن حجم گونه‌ها
  3. دلایل ژنتیکی و مادرزادی

توجه: این نوع تزریق، یکی از مواردی است که به صورت سرپایی و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می‌شود.

گونه گذاری با تزریق چربی چیست؟

گونه گذاری با تزریق چربی روشی برای زیباتر ساختن چهره و زاویه دار کردن صورت است.

تزریق چربی به صورت و گونه یکی از روش‌هایی است که هم در راستای جوان‌سازی پوست انجام می‌شود و هم می‌تواند با زاویه‌دار کردن صورت، چهره شما را متفاوت و زیباتر کند. این روش در چند دسته از افراد قابل انجام است:

  1. کسانی که به دلیل افزایش سن، پوست صورت‌شان دچار افتادگی و چروک شده است.
  2. افرادی که هنوز سن زیادی ندارند اما به دلیل کاهش وزن و از دست رفتن چربی‌های زیر پوست، در صورت‌شان گود افتادگی و تغییر فرم اتفاق افتاده است.
  3. کسانی که می‌خواهند با برجسته سازی گونه و زاویه‌دار کردن صورت، چهره‌ای متفاوت داشته باشند.

یکی از عوارض افزایش سن، شل شدن و افتادگی پوست صورت است. به دلیل کاهش خاصیت کشسانی پوست از یک سو و از بین رفتن چربی زیر پوست از سوی دیگر، پوست صورت دچار افتادگی و چین خوردگی می‌شود.
در چنین شرایطی انجام عمل‌های زیبایی مانند لیفت و کشیدن پوست و همچنین تزریق ژل گونه و فیلر یا چربی، می‌تواند پوست صورت را صاف و برجسته کند و حالت چهره را چند سال جوان‌تر نماید.

گونه گذاری باتزریق چربی درواقع با کمک استخراج چربی طبیعی بدن خود فرد و تزریق دوباره آن به گونه و صورت انجام می‌شود. این روش که بهتر است توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی انجام شود، بسیاری از عوارض روش‌های دیگر مانند تزریق ژل گونه یا پروتز گونه را ندارد.

از سوی دیگر می‌توان این روش را همزمان با دیگر جراحی‌های زیبایی مانند لیفت صورت و یا لیپوماتیک و لاغر شدن بدن انجام داد.

برای مثال کسانی که با کمک انجام ورزش‌های سخت و مداوم و همچنین رژیم‌های غذایی مناسب، سعی در لاغر شدن دارند، ممکن است چربی اضافی بخش‌های زیادی از بدن خود را بسوزانند.

با این حال همواره پربی بخشی از بدن معمولا در برابر این روش‌ها مقاوم است و از بین نمی‌رود؛ مانند نواحی شکم، پهلوها و پشت ران. از سوی دیگر چربی صورت خیلی زود از بین می‌رود و چهره را لاغر و تکیده می‌کند.

در چنین شرایطی ممکن است انجام یک عمل پیکرتراشی و خارج کردن چربی‌های اضافی شکم و پهلو و همچنین تزریق چربی‌های خارج شده به گونه، سینه و باسن، برای شما مناسب باشد.

هم چهره شما تغییر می‌کند و هم اندام متناسب‌تری خواهید داشت. به هر روی، برجسته سازی گونه با تزریق چربی، روشی است که در آن از چربی بدن خود فرد استفاده می‌شود و هیچ ماده خارجی یا مصنوعی تزریق نمی‌شود.

  • تزریق چربی به لب

    برای بزرگ کردن و افزایش حجم لب، روش های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترینشان تزریق چربی به لب از بدن خود فرد است! روش انجام این کار به خود بیمار بستگی دارد.

به عبارت دیگر شما می توانید تزریق با به یک لب و یا هر دوی آن ها انجام دهید. استفاده از این روش در مقایسه با سایر روش ها مانند تزریق ژل و کاشت پروتز عوارض کمتری دارد.

  • تزریق چربی به واژن (تزریق چربی به لابیا)

    داشتن رابطه جنسی سالم یکی از مهم‌ترین اصول داشتن زندگی زناشویی لازم است. معمولاً با گذر زمان و افزایش سن و یا دلایل ژنتیکی، زنان اندام تناسلی زیبایی نداشته و همین مسئله در اعتماد به نفس و رابطه زناشویی‌شان تأثیر منفی گذاشته است.

به همین دلیل است که در سال‌های اخیر جوانسازی واژن با تزریق چربی به همراه تنگ کردن واژن از جمله پرطرف دارترین جراحی‌های زیبایی بوده است. میزان ماندگاری تزریق چربی در این حالت، بین 2 الی 1 سال متغیر است!

 

تفاوت بین تزریق چربی و سایر پرکننده‌های پوستی

مهم‌ترین تفاوت بین این درمان و سایر پرکننده‌های پوست در این است که در این روش ماده‌ی خارجی به بدن تزریق نمی‌شود. از اینرو این روش برای افرادی که نسبت به پرکننده‌های شیمیایی حساس هستند بسیار مناسب است.

تفاوت دیگر این روش با سایر روش‌ها مدت زمان افزایش حجم ناشی از تزریق است. این روش مدت زمان کمتری در مقایسه با سایر روش ها نیاز دارد.
تفاوت مهم دیگر مدت زمان ماندگاری نتایج است. اثرات روش فوق می تواند از چند ماه تا دو سال یا بیشتر دوام داشته باشد. در برخی موارد مدت زمان ماندگاری نتایج بیشتر نیز می شود. اما میزان ماندگاری سایر پرکننده های پوستی حاوی اسیدهیالورونیک طی چند ماه از بین می روند.

چه زمانی می توان تزریق چربی انجام داد؟

  1. اگر ناحیه‌ای در صورت شما چروکیده و فرورفته است.
  2. اگر بخواهید تاثیر دائمی بیشتری در مقایسه با پرکننده‌های موقت داشته باشید.
  3. اگر بخواهید چین و چروک یا جای زخم را از بین ببرید، فرورفتگی‌های بدنتان را پر کنید و صورت و دستتان را جوانتر کنید.
  4. برای بازسازی سینه‌ها، پر کردن چروک‌های آن یا مخفی کردن جای ایمپلنت‌های سینه

نکات مثبت تزریق چربی

  • پیوند اتولوگ (پیوند از بدن خودتان) به عنوان پرکننده‌های پوستی، خطر واکنش های حساسیتی به مواد بیگانه را کاهش می دهد.
  • نتایج حاصل از پیوند چربی کاملا طبیعی، با ماندگاری بالا و ایمن و بدون خطر می باشند.
  • تزریق چربی یک کار بدون تهاجم برای جوان سازی صورت است.

نکات منفی تزریق چربی

  1. زمان تهیه و آماده سازی بافت چربی برای تزریق، در مقایسه با پرکننده های بسته بندی شده طولانی تر است.
  2. تزریق چربی در هر حال یک عمل جراحی محسوب می شود و ریسک بالایی دارد.
  3. با وجود تاثیر ماندگارتر در مقایسه با پرکننده های پوستی، تزریق چربی گران تر است.
  4. با اینکه بطور میانگین ماندگاری بالاتری دارد، اما این بازه بطور دقیق قابل پیش بینی نیست و از چند روز تا چند سال می تواند متغیر باشد!
  5. برای تاثیر بهتر، ممکن است شما مجبور به تکرار چند باره ی این کار شوید.
  6. بر خلاف ژل های هیالورونیک اسید که با یک تزریق به حالت اولیه باز می گردند، در صورت پشیمانی راهی برای جذب چربی وجود ندارد.
  7. در تزریق چربی نتیجه کار بیشتر به پف شباهت دارد و معمولا برای پر کردن صورت بکار می رود، در حالیکه ژل قابلیت فرم دهی بالایی دارد و از زمان رواج آن در دنیای زیباسازی و جوانسازی صورت، کاربرد فراوان تری نسبت به چربی دارد.

این سه مورد از مهم‌ترین نکات مثبت و منفی تزریق هستند که باید قبل از انجام مد نظر قرار گرفته شود. اگر می‌خواهید بر روی چیزی که منحصر به شماست تمرکز کنید، با پزشک جراح زیبایی خود صحبت کنید.

 

عوارض تزریق چربی

آماده‌سازی بافت چربی قبل از انتقال آن امری زمان‌بر در مقایسه با پرکننده‌های پوستی است که از قبل بسته‌بندی شده‌اند.

در پاسخ به این سوال که آیا تزریق چربی دائمی است یا نه، با وجود اینکه انتقال چربی ماندگاری طولانی‌تری نسبت به پرکننده‌های پوستی دارد با این حال هزینه بیشتری دارد.

برای اضافه‌سازی، شما ممکن است به چند جلسه نیاز داشته باشید تا اندازه سینه یا کفل مطلوب خود را بدست آورید.

این ها سه مزایا و سه معایب اصلی هستند که باید هنگام انتقال چربی در نظر گرفته شوند. اگر تمایل دارید بر آنچه که منحصربفرد به شماست تمرکز کنید، لطفا با جراح پلاستیک زیبایی خود مشاوره کنید.

چگونه برای تزریق چربی آماده می‌شوید؟

تزریق چربی یک روش گسترده تر نسبت به استفاده از دیگر پرکننده های تزریقی زیبایی است، زیرا در این روش تکنیک‌های لیپوساکشن نیز استفاده می‌شوند.

این تکنیک ها برای استخراج چربی قبل از تزریق استفاده می‌شود.

در حالی که تزریق چربی یک روش غیر جراحی است که معمولا با بی حسی موضعی انجام می‌شود، اگر مقدار زیادی چربی از طریق روش های لیپوساکشن جمع آوری می‌شود، ممکن است نیاز به بی حسی موضعی با آرام بخش داشته باشید.

آماده سازی برای تزریق ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. انجام آزمایش یا ارزیابی پزشکی
  2. مصرف برخی داروها یا تنظیم میزان مصرف داروهای فعلی شما
  3. قبل از عمل جراحی سیگار کشیدن را متوقف کنید
  4. از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی به دلیل افزایش خطر خونریزی اجتناب کنید.

چرا تزریق چربی جزو پرطرفدارترین روش ها است ؟

از مزایای تزریق می توان گفت که از آنجا که در این فرایند، از سلول های چربی خود بدن استفاده میشود، خطر واکنش های آلرژیک نیز از بین می رود و بروز مشکل پس زدگی بسیار کم است به این دلیل، برخی از افراد این روش را ایمن تر می دانند.

یکی دیگر از مزیت های این روش این است که دوام چربی از فیلرهای هیالورونیک اسید بیشتر است.همچنین چون بدون بیهوشی انجام میشود می تواند یکی از روش های جوانسازی با کمترین عارضه های احتمالی باشد و امکان جابجایی و یا حرکت در زیر پوست ندارد.

در آخر بهتر است بدانید که گاهی اوقات برای حصول نتایج ماندگارتر نیاز به چند جلسه تزریق چری داریم. در اکثر بیماران اثرات تزریق چربی پس از جلسات ترمیم بالغ بر 5 سال یا بیشتر باقی می ماند.

لازم به ذکر است مقدار تزریق شده بعد از گذشت یک هفته یا 10 روز بیش از 40 تا 50 درصد از حجم تزریق شده کاسته میشود پس جای نگرانی از سایز ایجاد شده بعد از عمل نمیباشد.

با توجه به اینکه چربی بافت زنده میباشد و در بهترین حالت پس از تزریق بیش از 30% از حجم تزریق شده جذب میگردد، پس لازم است که در هنگام تزریق بیش از 50% حجم خواسته شده تزریق گردد که پس از جذب و از بین رفتن تورم به سایز دلخواه رسیده.

Aboutکلینیک راز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *