بهترین کلینیک زیبایی، متخصصان و پزشکان برای یک لمس شفابخش
الهیه، خ شبدیز
تهران
تماس با ما
09370142337
ساعات کاری
شنبه-چهارشنبه 14 الی 21
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ توسط کلینیک راز 0 نظر

کج شدن بینی بعد از عمل

کج شدن بینی بعد از عمل

 

در هفته‌های اول بعد از جراحی ممکن است بینی شما به شکل غیر غرینه تورم داشته باشد که در این حالت بینی کج به نظر می‌رسد.
برای کاهش تورم بینی در این حالت بهتر است از چسب بینی استفاده شود. توصیه می‌شود این کار تا دو هفته بعد از در آوردن گچ ادامه پیدا کند و بعد از آن تنها شب‌ها استفاده شود.

در هنگام خواب در صورتی که سر کج باشد به دلیل جاذبه در آن سمتی که به زمین نزدیک‌تر است، تورم بیشتری ایجاد می‌شود. بنابراین در هفته‌های اول بعد از عمل بینی نمی‌توان در خصوص راست و قرینه بودن بینی نظر داد.

در بینی‌های گوشتی به دلیل ضخامت بالای پوست معمولا تورم بیشتری ایجاد می‌شود که برای از بین رفتن آن نیاز به گذشت زمان بیشتری است. همچنین در این نوع بینی توصیه می‌شود که زمان بیشتری از چسب بینی استفاده شود.

علل کج شدن بینی بعد از عمل چیست؟

کج شدن بینی بعد از عمل معمولا به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. آسیب به بینی پس از جراحی، از اساسی‌ترین علل کج شدن بینی بعد از عمل زیبایی است.
پزشک متخصص بعد از عمل توصیه می‌کند تا مراقبت‌های لازم را جدی بگیرید.

عدم توجه به این موضوع موجب می‌شود بینی به دلیل فشار، ضربه، خواب نادرست و موارد اینچنینی، دچار تغییر شکل می‌شود. پس بدیهی است که با چنین رویدادی کج شدن بینی حتمی است.

  • اگر خوابیدنتان بر روی سطح شیب دار مناسب نباشد.
  • اگر به پهلو بخوابید و فشار زیادی به صورت‌تان وارد کنید.
  • اگر بدون توجه به مراقبت‌های بعد از عمل خم شوید و فشار به سرتان وارد کنید.
  • اگر ضربه یا فشاری ناگهانی به بینی وارد کنید یا در زمان مسواک زدن فشار زیادی به بینی وارد کنید.
  • جابه‌جایی استخوان بینی حین جراحی می‌تواند علت کج شدن بینی بعد از عمل باشد .
  • دوره بهبودی بعد از عمل بینی یک فرآیند پویا است و تغییرات زیادی برای بینی بعد از جراحی ایجاد خواهد شد.
  • جاذبه روی ظاهر تورم ناشی از جراحی موثر است. به این معنی که قسمت بالایی پشت بینی از اول باریک‌تر به نظر می‌رسد و تورم نوک بینی برای مدت زیادی باقی می‌ماند.
  • کج شدن تیغه بینی به دلیل جراحی زیبایی بینی .
  • رینوپلاستی همیشه شامل دو فرآیند مختلف جراحی در سمت چپ و راست بینی است. عدم تقارن ممکن است به دلیل اصلاح غیریکنواخت در هر دو طرف باشد.
  • شدت اسکار در حین جراحی .
  • برداشتن بیش از حد غضروف در یک طرف.

 

چه افرادی دچار کجی بینی بعد از جراحی بینی می شوند

افرادی که قبل از جراحی انحراف بینی، سوراخ های بینی آن ها کج و نامتقارن می باشد، احتمال دارد بعد از عمل به طور کامل غیر قرینگی سوراخ های بینی رفع نشود.
مخصوصا افرادی که به طور مادرزادی دچار شکاف کام و لب می باشند.
کجی بینی بعد از جراحی بینی در افرادی که دچار کجی بینی و انحراف بینی شدیدی می باشند، تا حدی در افراد باقی می ماند و به طور کامل برطرف نمی شود.
گاهی اوقات نیار به جراحی ترمیم بینی می باشد.
گاهی اقات نیز ممکن است کجی بینی بعد از جراحی بینی ، به دلیل نامتقارن بودن دو نیمه صورت باشد. که فرد قبل از جراحی بینی متوجه آن نشده بود.

بعد ار جراحی زیبایی بینی به دلیل اینکه واکنش بدن نسبت به ایجاد جوشگاه استخوانی زیاد می باشد، برجستگی هایی در سطح بینی ایجاد می گردد که به وسیله ماساژ بینی بر طرف می شوند.
و درصورت عدم رفع این مشکل نیز می توان از تزریق کورتون بعد از عمل بینی استفاده کرد.

 

در افرادی که اقدام به جراحی بینی می‌کنند گهگاه این دغدغه و چالش پیش می آید که آیا امکان دارد که پس از عمل زیبایی بینی بعد از مدتی بینی کج شود؟

نخست به ذکر این نکته مهم بپردازیم که افرادی که بینی خودشان قبل از جراحی کج بوده بایستی این موضوع را بدانند که هیچ جراحی نمی‌تواند به آنها این قول را بدهد که کجی صدرصد رفع گردد.

ولی تمامی جراحان کارآزموده بینی حداکثر تلاش خود را در جهت صاف شدن بینی می‌کنند.

 

کج شدن بینی بعد از جراحی

کج شدن نوک بینی بعد از عمل

کسانی که دارای انحراف بینی و سوراخ های نامتقارن بوده اند ممکن است پس از جراحی بینی این عدم تقارن به صورت کامل رفع نشود، به ویژه کسانی که به صورت مادرزادی دارای شکاف بین کام و لب هستند.

ممکن است کجی بینی بعد از جراحی در اشخاصی که انحراف شدید داشته اند به طور کامل برطرف نشود و در برخی مواقع نیازمند عمل مجدد بینی باشد.

گاهی کجی بینی بعد از جراحی به دلیل نامتقارن بودن دو نیمه صورت است که بیمار قبل از جراحی متوجه آن نشده بود.

بعضی اوقات پس از جراحی بینی واکنش بدن نسبت به ایجاد جوشگاه استخوانی زیاد می شود و برجستگی هایی روی بینی ایجاد می شود که ممکن است با ماساژ رفع نشود و برای برطرف کردن آن از تزریق کورتون بعد از جراحی بینی استفاده می شود.

مهمترین نکته ای که بیماران در کجی بینی بعد از جراحی باید به آن توجه کنند این است که مشکل نهایی بینی بعد از یک سال قابل مشاهده است و زمان عمل جراحی ترمیمی برای کجی بینی بعد از پایان سال اول در نظر گرفته می شود.

آیا جراحان می‌توانند کجی بینی را بعد از جراحی بینی کنترل کنند؟

جراحان متخصص بینی اغلب می‌توانند خطر کج شدن نوک بینی بعد از عمل را پیش بینی کنند و سپس تکنیک‌هایی را برای پیشگیری از این اتفاق، انتخاب کنند.
به عنوان مثال، در جراحی بینی بیمارانی که تیغه بینی کج دارند، ممکن است به جای بخیه زدن نوک به سپتوم، یک پایه ستونی برای حمایت از نوک بینی انتخاب شود.
گاهی اوقات علی‌رغم انتخاب بهترین تکنیک‌ها، باز هم درجاتی از کج بودن وجود دارد، زیرا نتیجه عمل جراحی کاملاً قابل پیش بینی نیست.

نتیجه نهایی جراحی زیبایی بینی، حدود 18 تا 24 ماه پس از جراحی قابل مشاهده است. اگر بعد از این مدت هر گونه کجی پیدا کردید، می‌توانید برای جراحی ثانویه و ترمیمی اقدام کنید.
اگر جراحی ترمیمی خیلی زود اعمال شود، ممکن است برخی مشکلات جدید برای فرد رخ دهد. برای تخمین نتایج طولانی مدت، به دوره پنج ساله نیاز است.

 

کج شدن بینی بعد از جراحی

اگر چسب به درستی زده نشود، بینی کج شده یا تغییر شکل می دهد ؟

نحوه صحیح چسب زدن ، در دراز مدت روی شکل ظاهری بینی تاثیر بسزایی ندارد. همچنین تاثیری که روی تورم بینی می گذارد کوتاه مدت است.

مدت زمان مفیدی که نیاز است از چسب بینی استفاده شود یک ماه است ، و باز هم نیاز به تاکید است که اگر اندازه چسب و میزان فشاری که بر بینی وارد می کند کم یا زیاد شود ، تاثیری بر شکل ظاهری بینی در دراز مدت نخواهد داشت.

بنابراین داشتن وسواس زیاد بر سر مسئله چسب بینی زیاد تاثیرگذار نیست ؛ چرا که شکل بینی هیچ تاثیری از چسب زدن نمی گیرد.

Aboutکلینیک راز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *