بهترین کلینیک زیبایی، متخصصان و پزشکان برای یک لمس شفابخش
الهیه، خ شبدیز
تهران
تماس با ما
09370142337
ساعات کاری
شنبه-چهارشنبه 14 الی 21
۱۴۰۱/۰۱/۰۷ توسط کلینیک راز 0 نظر

اصلاح مشکلات سوراخ های بینی

اندازه ی مناسب سوراخ های بینی

اندازه‌ مناسب و ‌ایده‌آل سوراخ‌های بینی برای هر فرد متفاوت است چرا که ساختار کلی اجزای صورت و فرم بینی هر شخص با شخص دیگر فرق دارد و اندازه‌ سوراخ‌های بینی باید با توجه به سایر اجزای صورت سنجیده شود.
برای آن که متوجه شوید سوراخ بینی شما تا چه حد با صورت شما تطابق دارد و اندازه آن ‌ایده‌آل است یا نه، می‌توانید از یک روش اندازه‌گیری تقریبی استفاده کنید.
این روش به این گونه است که باید از مرز داخلی هر کدام از چشم‌های خود، دو خط عمود فرضی ترسیم کنید و آن را تا ناحیه‌ کناری نوک بینی خود امتداد دهید.
فاصله‌ بین این دو خط عمودی، در واقع همان اندازه‌ پهنای بینی شما است و انتهای این خطوط عمودی نشان خواهد داد که مرز سوراخ‌های بینی شما در چه ناحیه‌ای باید قرار داشته باشند تا بشود گفت اندازه‌ آن ها‌ ایده‌آل و مطلوب است.
در برخی افراد به دلیل اینکه نوک بینی آن‌ها به طور طبیعی به صورت آن‌ها نزدیک است و یا به دلیل اینکه طی عمل جراحی بینی بخش بزرگی از نوک بینی آن‌ها برداشته شده است، سوراخ‌های بینی به سمت گونه‌ها از دو طرف گشاد شده‌اند و باعث شده‌اند تا بینی فرد بزرگتر از حالت واقعی به نظر بیاید.

روش‌های مختلفی برای کوچک کردن سوراخ بینی وجود دارد. همچنین این روش می‌تواند به عنوان یک عمل جداگانه انجام شود.
در نتیجه معاینه‌هایی که توسط پزشک متخصص در این زمینه انجام می‌شود، می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد.

عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از جراحی بینی

علل نامتقارن بودن سوراخ های بینی :

  • ژنتیکی
  • وارد شدن ضربه به بینی
  • عدم انجام درست جراحی بینی
  • تورم بینی بعد از جراحی
  • تشکیل بافت همبند به جای زخم
  • گچ در بینی بعد از عمل
  • قرار دادن تامپون بعد از جراحی بینی
  • انحراف بخش تقسیم کننده سوراخ های بینی: شایع ترین علت عدم قرینگی سوراخ های بینی، انحراف سپتوم کادوال یا بخش تقسیم کننده سوراخ های بینی است که معمولا در مرکز بینی پشت پل بینی قرار دارد .
  • تورم بینی بعد از جراحی رینوپلاستی : مانند هر عمل جراحی دیگر، حساسیت و تورم بعد از جراحی بینی شما وجود خواهد داشت.
    از آنجایی که شما این تورم را دقیقاً به یک اندازه در هر طرف بینی تجربه نمی کنید، عدم تقارن بعد از جراحی بینی طبیعی است.
  • نقص در مدیال کرورا
    مدیال کرورا غضروفی در ناحیه کلوملا می‌باشد. کلوملا از جنس پوست و غضروف است و متصل کننده نوک بینی به پایه آن است.
    عدم قرارگیری کلوملا در جای مناسب خود می‌تواند سبب ایجاد عدم تقارن در سوراخ‌ های بینی شود.

بنابراین اگر تقریباً بلافاصله پس از جراحی، سوراخ‌های بینی شما ناهمسان به نظر می‌رسند، نترسید! حدود دو هفته طول می کشد تا نتایج اولیه رینوپلاستی خود را بعد از کاهش تورم کافی مشاهده کنید.
پس از پایان دوره نقاهت اولیه، آنها باید به حالت عادی برگردند. برای دیدن بهترین نتیجه ی حاصل از عمل بینی به گذشت زمان 6 ماه الی 1 سال نیاز است تا تورم به طور کامل بهبود یافته باشد.

بیشتر بخوانید: انحراف بینی (سپتوپلاستی ) چیست و علایم راه های درمان آن

عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از جراحی بینی

این روزها بیشترین مسئله ایی که بعد از جراحی بینی در بینی بیماران مورد بحث قرار می گیرد بررسی قرینگی سوراخ های بینی است .
بررسی این موضوع نیاز به توضیحات بیشتر و شفاف سازی از طرف پزشک برای فرد متقاضی و بیمار می باشد که این مطلب در زمان مشاور توسط پزشک جراح در اختیار فرد قرار می گیرد.

اغلب بیماران بعد از جراحی بینی و یا جراحی ترمیمی بینی متوجه چند درجه عدم تقارن در سوراخ های بینی خود می شوند این موضوع برای بیمار بسیار غیر قابل انتظار و بسیار ناراحت کننده می باشد.

شنیدن این مطلب که عدم تقارن سوراخ های بینی پس از جراحی بیشتر در جراحی بینی یک قانون است تا استثنا،ممکن است این موضوع برای بسیاری از بیماران قابل توجیه نباشد.

برای مثال اگر شما با هر دو دست همزمان خط موازی بخواهید بکشید قطعا این دوخط یکسان نخواهد بود .جای هیچ نگرانی نیست ! همه ی جراحان زیبایی بینی و متخصصان ترمیم بینی هدفشان این است که تا جایی که ممکن است بینی را متقارن کنند.

این یعنی ایجاد یک بینی که همه ی اجزای آن با هم تراز هستند و از تمام زوایا متناسب است. با این حال، واقعیت این است که شما هیچ وقت یک بینی کاملا ایده آل نخواهید داشت. حتی اگر جراحی بینی شما به بهترین نحو انجام شده باشد.

بعد از جراحی بینی به علت فشارهای وارد شده به استخوان بینی طی مراحل جراحی بینی متورم شده و قطعا سوراخ های بینی نامتقارن نمایش داده می شود.
این نامتقارن بودن بعد از عمل بینی طبیعی و عادی می باشد . ورم بینی و گچ بینی و همچنین تامپون بینی در ناهمسان بودن سوراخ های بینی تاثیر گذار است که البته بعد از بهبودی کامل و سپری کردن دوران نقاهت کاملا برطرف خواهد شد.

اگر سوراخ های بینی بعد از ۶ الی ۸ ماه همچنان ناهمسان بود ، با جراح خود تماس بگیرید و موضوع را اطلاع دهید.

البته لازم به ذکر این مطلب است که گاهی در برخی از بینی ها ممکن است بیش از ۲ سال طول بکشد تا بینی پس از جراحی بینی کاملا به خوبی بهبود یابد.

 

فاکتورهای تاثیر گذار بر عدم تقارن سوراخ های بینی

  • تجربه جراح بینی
  • نوع پوست بینی
  • قدرت غضروف بینی

یکی از نتایجی که بعد از جراحی باید وجود داشته باشد تقارن سوراخ های بینی است که این تقارن یعنی سوراخ ها نباید به همدیگر نزدیک باشند، اندازه آنها باید با یکدیگر یکسان باشند این ویژگی می تواند به فاکتورهایی که در بالا گفته شد اثر گذار باشد.

تجربه جراح بینی :
برای اینکه بتوانید به بهترین نتیجه جراحی بینی برسد و سوراخ های بینی با یکدیگر یکسان باشد باید بینی خود را به دست بهترین جراح بینی بدهید که تجربه های زیادی در عمل بینی داشته باشد.

نوع پوست بینی :
یکی دیگر از دلایل عدم تقارن سوراخ های بینی میتواند نوع پوست بینی باشد.

قدرت غضروف بینی :
به دلیل اینکه برخی از بینی غضروف های ضعیفی دارند ممکن است بعد از جراحی ، عدم تقارن بینی برای فرد به وجود آید .

با جراحی بینی تا چه حد سوراخ های بینی قابل اصلاح است؟

جراحی بینی ظاهر نامتقارن سوراخ های بینی را بهبود می بخشد اما نمی تواند یک تقارن ایده آل را برای سوراخ های بینی تضمین کند.
عدم تقارن سوراخ های بینی اغلب بخاطر انحراف ماندگار سپتوم بینی ایجاد می شود.
که می تواند ناشی از سپتوپلاستی، عدم تقارن غضروف های نوک بینی ( که می تواند ناشی از جراحی باشد یا اینکه از قبل وجود داشته باشد ) یا انحراف یک سوم پایینی بینی باشد.
گاهی اوقات هم سوراخ های بینی فرد همینطور نامتقارن است؛ در هر صورت تکنیک هایی در جراحی وجود دارد که می توان به وسیله ی آن سوراخ های بینی را کوچک کرد، جابجا کرد یا تا حد ممکن تغییر داد.

مشکلات مربوط به سوراخ بینی گشاد یا بزرگ

سوراخ بینی پهن و یا بزرگ یکی از مهم ترین دلایل انجام جراحی بینی در برخی بیماران می باشد. اندازه سوراخ بینی به صورت ارثی به فرد منتقل می گردد و مربوط به پیشینه خانوادگی بیمار می شود.

به وسیله جراحی آلارپلاستی(جراحی بر اساس سوراخ های بینی)، یک جراح بینی می تواند سایز سوراخ های بینی را کاهش داده و ظاهر کلی صورت بیمار را طی پروسه ای بهبود بخشد.

همچنین برای بیماران انجام رینوپلاستی نیز ممکن است لازم به نظر برسد.

اصلاح عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از جراحی بینی

عدم تقارن سوراخ های بینی

درمان عدم تقارن سوراخ های بینی

اگر این عدم تقارن ناشی از سپتوپلاستی باشد، سپتوم کادوال احتمالا به سمت راست منحرف شده است و مثلث نرم سمت چپ را به یک زاویه حاده تبدیل می کند و در عین حال مثلث سمت راست را تبدیل به یک زاویه منفرجه می کند.

اگر شما از شکل نوک بینی خود از جلو راضی هستید (مثلا نوک بینی به سمت راست یا چپ منحرف نشده)، پس دیگر نمی توان از کلوملا یا ترمیم سپتوم استفاده کرد.
اما می توان شکل و سایز سوراخ سمت چپ بینی را طوری تنظیم کرد که با سوراخ سمت راست تطابق داشته باشد.

روش های زیر برای اصلاح عدم تقارن سوراخ های بینی به کار می رود:

  • درمان انحراف سپتوم کادوال

بازسازی و اصلاح سپتوم کادوال معمولا اولین قدم در اصلاح عدم تقارن سوراخ های بینی محسوب می شود.
این می تواند هم شامل جابجایی سپتوم موجود و هم شامل حذف غضروف منحرف و احیا کردن آن با یک غضروف جدید و صاف باشد (که معمولا از مناطق مختلف سپتوم برداشته می شود).

پس از این که سپتوم کادوال در وسط قرار گرفت، کلوملا می تواند با بخیه به سپتوم بینی وصل شود. این کار باعث می شود که کلوملا و نوک بینی به یک وضعیت ثابت برسند و عدم تقارن بینی نیز بهبود پیدا کند.

  • درمان از جا در رفتگی مدیال کرورا

یکی دیگر از دلایل عدم تقارن بینی، وضعیت نامتقارن مدیال کرورا می باشد. این غضروف که کلوملا را تشکیل می دهد به طور طبیعی به سمت کف بینی افتاده است.
گاهی اوقات این غضروف می تواند به صورت نامتقارن جا بیوفتد به طوری  که اصلاح آن به وسیله ی جابجایی کرورا محقق می شود.

 

 

درمان از جا در رفتگی مدیال کرورا

رینوپلاستی غیر جراحی برای رفع عدم تقارن سوراخ های بینی

اگرچه برخی از افراد ممکن است برای اصلاح عدم تقارن سوراخ های بینی نیاز به استفاده از روش جراحی داشته باشند، تعداد بسیاری از بیماران می‌توانند بدون آن که از جراحی ترمیمی استفاده کنند، مشکل عدم تقارن سوراخ های بینی را اصلاح کنند.

برای مثال، می‌توان از محلول‌ها و یا فیلرها برای اصلاح فرم بینی و دست یابی به تقارن در این ناحیه استفاده کرد. این فیلرها بسیار کم‌تر از روش جراحی پلاستیک تهاجمی هستند و از آن برای افزایش حجم بینی در مناطق استراتژیک استفاده می‌شود.

این درمان در مقایسه با همتای جراحی خود، بسیار کوتاه مدت است و تنها چند دقیقه طول می‌کشد تا فرم بینی با استفاده از این روش اصلاح شود و عدم تقارن سوراخ های بینی رفع گردد.
اگرچه این یک روش سریع است، اما استفاده از مقدار دقیق فیلر برای ایجاد نتیجه مطلوب، به تخصص بسیار بالای پزشک متخصص نیاز دارد.

پزشک متخصص پس از استفاده از کرم بی‌حس‌کننده، فیلرهای پوستی را تزریق می‌کند تا تعادل و ظاهری زیباتر برای بینی فرد ایجاد شود. نتایج بلافاصله پس از یک روش نسبتاً بدون درد و بدون صرف زمان زیاد و بدون عوارض جانبی قابل مشاهده است.

نتایج این روش، بسته به نوع فیلر مورد استفاده می‌تواند بین 8 ماه تا یک سال دوام داشته باشد اما فیلرها در نهایت قدرت کلاژن‌سازی خود را از دست می‌دهند و توسط بدن جذب می‌شوند.
کسانی که از فیلرهای پوستی برای رفع عدم تقارن سوراخ های بینی استفاده می‌کنند، نیاز به آن دارند که هر چند وقت یک بار، فیلر خود را مجدداً شارژ کنند.

طریقه ی قرار گرفتن سوراخ های بینی بعد از جراحی

بعد از جراحی سوراخ ها نباید خیلی از هم دور یا به هم نزدیک باشند، از طرفی اختلاف در سوراخ های بینی آن هم به مقدار بسیار زیاد می تواند باعث آزرده خاطر شدن فرد و عدم کسب رضایت از جانب وی بشود.

البته باید خاطر نشان کرد که بهترین نتایج بعد از جراحی بینی حدود 6 ماه بعد دیده می شود ، زیرا ممکن است تورمات ناشی از جراحی تا مدت ها باقی بماند و این ذهنیت را ایجاد کند که سوراخ های بینی تطابق ندارند.

گاهی اختلاف در سوراخ های بینی به خاطر تورمات ناشی از جراحی و بخیه های داخل بینی است ،همچنین چسب روی بینی نیز در این امر تاثیر گذار بوده و به مرور زمان کاهش می یابد.

Aboutکلینیک راز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *