بهترین کلینیک زیبایی، متخصصان و پزشکان برای یک لمس شفابخش
الهیه، خ شبدیز
تهران
تماس با ما
09370142337
ساعات کاری
شنبه-چهارشنبه 14 الی 21
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ توسط کلینیک راز 0 نظر

لیزر پلاتینیوم چیست و کاربرد آن

لیزر پلاتینیوم

لیزر پلاتینیوم پلاس جدیدترین و موثرترین لیزر در زمینه لیزر موهای زائد برای انواع مو و پوست با رنگ های مختلف می­باشد.

این دستگاه مجهز به TEC سیستم خنک کننده بسیار قوی برای تماس با پوست می باشد که می تواند با وجود این قابلیت، توان های بالای لیزر را بدون درد و سوختگی روی سطح پوست اعمال نماید.

لیزر پلاتینیوم سه طول موج را در یک هندپیس نوآورانه ترکیب می کند که به طور همزمان عمق بافت های مختلف و همچنین ساختارهای تشریحی فولیکول مو را هدف قرار می دهد.

با استفاده از ترکیب سطوح جذب و نفوذ سه طول موج مختلف، همراه با پوشش درمان، راحتی و مراقبت کمتر نسبت به لیزر دایود ، Soprano ICE Platinum امروزه به عنوان یک درمان موثر و جامع برای حذف موهای زائد در دسترس است.

Soprano ICE Platinum مزایای هم افزایی 3 تا از موثر ترین طول موج موها را که برای حذف موهای زائد پیشنهاد می کند که هر کدام از ساختارهای مختلف فولیکول مو را مورد هدف قرار می دهند.

این طول موج­ها عبارتند از: طول موج ۷۵۵ نانومتر (الکس)، طول موج ۸۰۸ نانومتر (دایود۹) و طول موج ۱۰۶۴ نانومتر (ان دی یگ) که در ادامه به تشریح آن ها می پردازیم.

  • طول موج الکساندرایت ۷۵۵ نانومتری: مناسب برای طیفی گسترده از انواع پوست و مو

جذب بالای این طول موج توسط ملانین موجود در پوست موجب کارایی بالای آن در از بین بردن موهای نازک و رنگ شده می‌گردد. بیشترین تمرکز لیزر الکساندرایت بر قسمت ساقه (Bulge) مو معطوف است.

این طول موج به طور اختصاصی برای موهای نازک و سطحی پشت لب و ابرو طراحی شده و انتخابی هوشمندانه در حذف مو در این نواحی در نظر گرفته می‌شود.

 

لیزر پلاتینیوم توسط دکتر رضا امیرزرگر فوق تخصص جراحی زیبایی فک و دهان و دندان در کلینیک زیبایی تهران

 

  • طول موج اسپید (SPEED) ۸۱۰ نانومتری: کاهش زمان درمان به نصف حالت معمول

از طول موج اسپید تحت عنوان طول موج کلاسیک حذف موهای زائد یاد می‌شود. نفوذ بالای این پرتوها به ریشه یا پیاز (Bulb) فولیکول مو موجب تسریع هرچه بیشتر فرآیند درمان موهای ناخواسته می‌گردد.

قدرت جذب متوسط این طول موج توسط ملانین پوست آن را به انتخابی مناسب برای لیزر پوست‌های سبزه تبدیل می‌کند.

از طول موج اسپید می‌توان به خوبی در از بین بردن موهای زائد در بازوها، پاها و موهای چانه و گونه‌ها بهره جست.

  • طول موج نئودیمیوم یاگ (ان دی: یاگ Nd:YAG): مؤثرترین طول موج برای پوست‌های سبزه

طول موج ۱۰۶۴ نانومتری نئودیمیوم یاگ جذب اندکی توسط رنگدانه ملانین پوست دارد و این موضوع موجب می‌شود که ان دی: یاگ به عنوان لیزر مناسب برای پوست‌های برنزه شناخته شود.

طول موج یاگ با دارا بودن بیشترین عمق نفوذ در فولیکول مو، دورترین ساختارهای آناتومیک فولیکول‌ها یعنی ریشه (پیاز) و پاپیلا (Papilla) را مورد هدف قرار می‌دهد.

از لیزر یاگ می‌توان در از بین بردن موهای زائد ضخیم مانند موهای پوست سر، زیر بغل و ناحیه شرمگاهی بهره برد.

در دستگاه پلاتینیوم این طول موج در کنار طول موج‌های اسپید و الکساندرایت به کار رفته و با افزایش میزان جذب آب و دمای بالاتر، کارایی آن چندبرابر گشته است.

بیشتر بخوانید : لیزر میخچه پا

کاربرد دستگاه لیزر

دستگاه لیزر هر فولیکول مو را ضعیف می‌کند و در طول درمان به مرور مانع از رشد موهای زائد در نواحی مختلف بدن می‌شود.

نحوه عملکرد دستگاه در بدن خانم‌ها و آقایان یکسان است. تنها وجه تفاوت دستگاه در نواحی مختلف بدن است. چرا که در هر قسمت از بدن موها فولیکول‌های قوی‌تر یا ضعیف‌تری دارند.

دوره لیزر موهای زائد معمولاً بین 4 الی 6 جلسه است و در برخی موارد با توجه به نواحی مختلف بدن کمتر یا بیشتر هم در نظر گرفته می‌شود. مسئله مهم ادامه دادن و اتمام دوره درمان است تا به دنبال آن فرد به نتیجه خوبی برسد.

به طور مثال برای صورت بهترین حالت 6 الی 12 جلسه درمان به فاصله 2 الی 4 هفته است. به این خاطر که موهای صورت ضخیم بوده و برای تکمیل دوره درمان این فاصله زمانی نیاز است.

 

لیزر و زیبایی توسط دکتر رضا امیرزرگر فوق تخصص جراحی زیبایی صورت دهان و دندان

عملکرد لیزر پلاتینیوم

• تکنولوژی گرما اندوزی (Heat build up) در لیزر سوپرانو ایس پلاتینیوم

لیزر پلاتینیوم با گرم کردن تدریجی غشاء میانی پوست به طور موثری به فولیکول های مو آسیب زده و از رشد مجدد آن ها جلوگیری می نماید اما به بافت پیرامون آسیبی نمی رساند.

تکرار بالایی از پالس های کوتاه به عمق غشاء پوست نفوذ کرده و به صورت بالینی و با گرما اندوزی موثر و بدون درد موهای زائد را از بین می برد.

تکنیک sweeping In-motion با حرکت مدام اپلیکاتور بر روی نواحی درمان از یک پوشش کامل اطمینان حاصل می کند در حالی که تکنولوژی ICE علاوه بر خنک کردن سطح پوست از سوختگی های سطحی جلوگیری کرده و باعث می شود که این کار با کارایی بالا و تقریبا بدون درد انجام می شود.

سوپرانو آیس پلاتینیوم (Soprano ICE Platinum) به یک راه حل منسجم، و ترکیبی از سه طول موج به نتایجی عالی برای از بین بردن موهای زائد دست یافته است.

شرکت سوپرانو مفتخر است که با طراحی سوپرانو آیس پلاتینیوم مفتخر بهترین و جدیدترین فناوری ها را برای مراجعه کنندگان ارائه می دهد.

پلاتینیوم با ترکیب سه طول موج در یک هندپیس واحد، به طور همزمان سه عمق متفاوت بافت را علاوه بر ساختارهای آناتومیکی در فولیکول مو مورد هدف قرار می دهد.

سوپرانو آیس پلاتینیوم امروزه با ترکیب میزان جذب و نفوذ سه طول موج متفاوت، همراه با پوشش دهی مناسب ناحیه تحت درمان به ایمن ترین و جامع ترین درمان موهای زائد تبدیل شده است.

 

ویژگی های لیزر پلاتینیوم

  • مناسب برای انواع پوست ( پوست های تیره و روشن)
  • مناسب برای انواع موهای نازک و زمخت
  • استفاده ی هم زمان از سه طول موج
  • بالا بودن ایمنی دستگاه
  • بیشتر حس ماساژ را روی پوست خود احساس می کنید به همین دلیل می توان گفت که بدون درد است.
  • روند درمانی بسیار سریع است.
  • در هر ناحیه از بدن می توانید از لیزر پلاتینیوم استفاده کنید.

روش استفاده از دستگاه لیزر پلاتینیوم

روش استفاده از این دستگاه بسیار ساده و آسان است. فقط کافیست شخص مراجعه کننده روی تخت مطب یا کلینیک دراز بکشد و چشم ‌های خود را با عینک مخصوص لیزر بپوشاند.

سپس لایه نازکی از ژل سرد و محافظت کننده در ناحیه مورد نظر روی پوست بیمار مالیده می شود تا حرکت هندپیس بر روی پوست به راحتی انجام شود.

در مرحله بعدی درمان ‌گر باید با حرکات رفت و برگشتی شبیه به حرکت قلم مو روی بوم برای 6 تا 12 بار روی نقطه مورد نظر هندپیس را به حرکت در بیاورد.
این دستگاه اشعه لیزر را در هر ثانیه 10 بار و در زمان های بسیار کوتاهی انتشار می دهد و ریشه موهای زائد را آرام و آهسته گرم می ‌کند.

مراجعه کننده ممکن است در این لحظه کمی احساس گرما روی پوست خود تجربه کند، اما ژل قرار گرفته بر روی محل مورد نظر هرگونه نگرانی در مورد آسیب رسیدن به سطح پوست را برطرف می کند.

با این حال ممکن است پوست فرد مقداری به رنگ قرمز متمایل شود که پس از گذشت چند ساعت برطرف می شود.

دستگاه پلاتینیوم و روش MSHRTM

روش MSHRTM با فناوری لیزر کار می کند و به تدریج درم (Dermis) را که لایه میانی پوست است، گرم می کند. گرم شدن تدریجی به فولیکول های مو آسیب می رساند و از رشد مجدد مو جلوگیری می کند.

به واسطه این روش، پرتوی لیزر به سمت ملانین مو پرتاب و توسط آن جذب می شود. این ماده که رنگدانه و مسئول رنگ پوست و مو است، در فولیکول مو به وفور یافت می شود.

ملانین و دستگاه پلاتینیوم

ملانین انرژی نور لیزر را بهتر جذب می کند و بنابراین تراکم این انرژی درون فولیکول منجر به مرگ آن و افتادن مو می شود.

یکی از پیشرفته ترین دستگاه هایی که با این فناوری کار می کند، دستگاهSoprano Platinum است. دستگاه پلاتینیوم به دلیل داشتن این قابلیت در سطوح پیشرفته پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

به هنگام تصمیم به خرید دستگاه لیزر پلاتینیوم بهتر است از تمامی قابلیت های این دستگاه اطلاعات کافی داشته باشید تا بهترین کارایی را از آن خود کنید.

 

مزایای لیزر با دستگاه پلاتینیوم

  • مقرون به صرفه :

یک روش مقرون به صرفه است، دلیل این امر این است که شما از سایر روش های درمانی که شامل اقدامات مختلفی مانند کرم های موبر، درمان موم، ریش تراش و سایر روش ها هستند، خودداری می کنید.

در حالی که لیزر برای از بین بردن موهای زائد نیاز به پرداخت هزینه بیشتری دارید اما وقتی تمام هزینه های انجام شده را محاسبه کنید، خواهید دید که در واقع هزینه کمتری را نسبت به دیگر روش ها پرداخت کرده اید.

  • پوست نرم تر از قبل می شود:

هنگامی که شما لیزر با دستگاه پلاتینیوم را انتخاب می کنید، به دنبال روشی هستید که پوست شما را نرم تر از آنچه که قبلاً بود، شود.

  • روشی دقیق:

بدون هیچ تردیدی، ما در مورد یک روش کاملاً دقیق صحبت می کنیم که هیچ قسمتی را رها نمی کند.

باید گفت که از بین بردن برخی از موهای خاص همیشه کار ساده ای نیست.

برای مثال لب فوقانی، ابرو، خط بیکینی، خط مو یا بینی جزئی ازاین قسمت های خاص هستند که با لیزر پلاتینیوم به راحتی از شر موهای زائد این قسمت ها خلاص می شوید.

  • نیازی به صبر برای رشد مو نیست

آنچه که این روش را از سایر روش ها متمایز می کند این است که با سوپرانو آیس پلاتینیوم نیازی نیست که صبر کنید تا برای لیزر مو در جلسات بعدی موها رشد کنند.

این کار حتی قبل از اینکه موی شما از زیر پوست رشد کند، انجام می شود.

  • هیچ جای زخم یا سوختگی به جا نمی ماند

از بین بردن موهای زائد با لیزر پلاتینیوم بسیار مفید است چرا که هیچ زخمی بر جای نمی گذارد و هیچ عوارض جانبی دردناکی ندارد.

در دستگاه هاس قدیمی نیز اگر مراقبت های لازم انجام شود عوارضی ایجاد نمی شود اما چند روز بعد از لیزر ممکن است جای سوختگی یا زخم ایجاد شود.

اگر فرد مراقب نباشد، می تواند جای زخم های جدی ای را روی پوست خود ایجاد کند. با این حال، هنگامی که ما در مورد لیزر پلاتینیوم صحبت می کنیم، این قول را می دهیم که هیچ جای زخمی ایجاد نخواهد شد.

از مزیت های گفته شده می توان نتیجه گرفت که لیزر پلاتینیوم از موثر ترین روش های درمانی است که می توانید در دنیای رفع موهای زائد مشاهده کنید. بنابراین، به شما پیشنهاد می کنیم که آن را امتحان کنید.

  • سرعت بالای درمان

هرچه سرعت دستگاه لیزر بالاتر باشد، احتمال آن که بتواند در مدت‌زمان یکسان سطح وسیع‌تری را پوشش دهد بیشتر است.

دستگاه لیزر پلاتینیوم با سرعت فوق‌العاده بالای خود برای لیزر نواحی با مساحت زیاد مانند کمر، شکم، ساق پاها و… مناسب است.

معایب لیزر پلاتینیوم

مهم ترین عیب لیزر موهای زائد با روش پلاتینیوم را می‌توان تعداد جلسات بالا و در نتیجه هزینه بیش تر آن دانست.

به طورمثال، معمولا تعداد جلسات لازم برای درمان با دستگاه کندلا الکساندرایت را حداقل 6جلسه تخمین می‌زنند و این در حالی است که دستگاه پلاتینیوم حداقل نیاز به 10 جلسه درمانی دارد.

با توجه به تعداد جلسات بیش تری کهبیمار باید برای استفاده از روش پلاتینیوم تحت درمان قرار بگیرد، قیمت نهایی آن نیز بسیار بیش تر از استفاده از روش دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت می‌باشد.

Aboutکلینیک راز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *