بهترین کلینیک زیبایی، متخصصان و پزشکان برای یک لمس شفابخش
الهیه، خ شبدیز
تهران
تماس با ما
09370142337
ساعات کاری
شنبه-چهارشنبه 14 الی 21
۱۴۰۲/۰۸/۳۰ توسط کلینیک راز 0 نظر

سوالات متداول جراحی بینی که برای بیماران پیش می آید؟

سوالات متداول جراحی بینی

  • مشخصات بینی گوشتی چیست؟

    بینی گوشتی به بینی گفته می شود که پوست ضخیم و اسکلت ضعیف داشته باشد، این نوع بینی همچنین نوک گرد داشته و غدد چربی در اطراف آن زیاد می باشد.

جراحی بینی توسط فوق تخصص جراحی زیبایی دکتر رضا امیرزرگر

  • مشخصات بینی استخوانی چیست؟

    بینی استخوانی به بینی گفته می شود که پوست نازک و اسکلت محکم داشته باشد.

جراحی زیبایی بینی توسط دکتر رضا امیرزرگر فوق تخصص جراحی زیبایی صورت و فک و دهان دندان

  • آیا بینی های گوشتی بعد از عمل به همان اندازه و سایز قبل باز می گردند؟

معمولا هرگونه تغییر در جراحی پلاستیک بینی، روی بافت استخوان و غضروف صورت می گیرد. با این حال ممکن است ضخامت پوست در بینی های گوشتی، ظرافت های جراحی و تغییرات ایجاد شده را به خوبی نمایان نکند.

به خاطر داشته باشید نگرانی افرادی که بینی های گوشتی دارند قابل درک است ولی لازم به ذکر است با جراحی بینی های گوشتی نیز تغییرات مثبتی در داشتن ظاهری زیبا ایجاد خواهد شد.

بسیاری از ورزشکاران (مخصوصا کسانی که به طور حرفه ای ورزش می کنند) بر این باور هستند که عمل رینوپلاستی باعث کاهش ظرفیت تنفسی و ایجاد اختلال در عملکرد آنها می شود و از این رو تمایلی به جراحی بینی ندارند.

  • دوره نقاهت عمل زیبایی بینی چقدر است و چند روز پانسمان دارد ؟

دوره نقاهت مطلق این عمل سه تا چهار روز بیشتر نیست و پانسمان آن بسته به نظر جراح بین 6 تا 10 است .

بیشتر بخوانید: انواع بینی ، جراحی زیبایی بینی و انواع جراحی بینی

  • کبودی و ورم چقدر طول می کشد ؟

کبودی معمولا تا برداشتن پانسمان از بین می رود ولی در بعضی بیماران مردگی شود ممکن است چند هفته باقی بماند . ورم بینی بعد از عمل در تمام بیماران ایجاد می شود ولی میزان آن در افراد مختلف بسته به جنس پوست آنها متفاوت است .

معمولا این ورم تا یک ماه ثابت است و بعد به آهستگی شروع به کم شدن کرده و تا حدود 6 ماه ورم قسمت بالای بینی و تا یک سال ورم نوک آن به طور کامل از بین می رود .

  • چه کسانی می توانند عملی موفقیت آمیز داشته باشند؟

در صورتی که خواستار جراحی بینی گوشتی خود هستید و قصد دارید عمل موفقیت آمیزی را تجربه نمایید و بهترین نتیجه را دریافت کنید لازم است قبل از جراحی بینی خود یک جلسه مشاوره با جراح مورد نظر خود داشته باشید و در رابطه با نحوه انجام این جراحی و نکات جراحی بینی گوشتی و نتیجه این جراحی راهنمایی های لازم را از جراح بینی خود دریافت نمایید تا بتوانید عول موفقیت آمیزی را پشت سر بگذارید.

قبل از انجام جراحی بینی گوشتی دکتر نداف کرمانی فوق تخصص جراحی پلاستیک مشاوره های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار می دهند و در رابطه با نحوه انجام این جراحی و نتیجه این جراحی اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار می دهند تا با آگاهی کافی تصمیم به جراحی بینی گوشتی خود بگیرید.

  • آیا بهبود بینی گوشتی پس از جراحی دشوار تر و زمان آن طولانی تراست؟

در بینی های استخوانی به دلیل اینکه پوست بینی نازک تر است پس از جراحی نتیجه جراحی بینی سریع تر مشخص می شود اما در بینی های گوشتی به دلیل اینکه پوست ضخیم تر است ورم روی بینی دیرتر برطرف می شود و برای آشکار شدن نتیجه نهایی باید صبور باشید که البته زمان برطرف شدن ورم بینی های گوشتی به شرایط بیمار و شدت عمل بستگی دارد.

  • آیا پس از جراحی بینی گوشتی مشکلات تنفسی طبیعی می باشد؟

در روز های اولیه پس از جراحی مشکلات تنفسی یک امر طبیعی می باشد که بعلت تورمات ناشی از جراحی است که به مروز زمان تورم ناشی از جراحی برطرف می شو دو فرد به راحتی می تواند نفس بکشد.

  • آیا بینی های گوشتی ، پس از گذشت مدتی از جراحی بینی به حالت اولیه خود برمی گردند ؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که ، در گذشته به دلیل استفاده از تکنیک های نامناسب امکان بازگشت بینی گوشتی پس از عمل زیبایی بینی وجود داشت اما در حال حاضر جراحان بینی از تکنیک های استاندارد و به روزی جهت انجام جراحی بینی گوشتی استفاده می کنند که بازگشت پذیری بینی های گوشتی را به حداقل رسانده است.

  • آیا بیماران پس از جراحی زیبایی بینی ، مستلزم به رعایت مراقبت های خاصی هستند ؟

بله ، افرادی که عمل زیبایی بینی انجام داده اند باید به منظور کوتاه شدن دوره نقاهت نکاتی را در انجام فعالیت های روزانه خود رعایت کنند.

  • آیا امکان بازگشت قوز در بینی های استخوانی ، پس از جراحی زیبایی بینی وجود دارد ؟

خیر ، درصد برگشت برآمدگی موجود در بینی های استخوانی نزدیک به صفر می باشد.

  • آیا پس جراحی بینی می توانم سیگار و یا قلیان بکشم؟

    اصولا به بیماران توصیه می شود که ۲ الی ۳ ماه پس از انجام جراحی زیبایی بینی از استعمال سیگار و قلیان جدا خودداری نمایند . قطع کلی مصرف سیگار باعث سلامتی خود فرد می شود .

  • آیا ممکن است جراحی بینی را پس از عمل پره بینی انجام داد؟

    بله، می توان این جراحی را انجام داد. همچنین اگر غضروفی در این جراحی مورد نیاز باشد، می توان از پره های بینی کمک گرفت.

  • عوارض و محدودیت های جراحی بینی چست؟

    از نقطه نظر علم رینوپلاستی ، بزرگترین محدودیت جراحی بینی پوست کلفت بینی می باشد.

زیرا امکان تغییر ضخامت پوست بینی وجود ندارد. در صورتی که ضخامت پوست بینی مناسب باشد، یک بینی بسیار بزرگ هم می تواند تغییر شکل قابل توجهی داشته باشد.

  • آیا جراحی زیبایی بینی حالت لب بالا را تغییر می دهد؟

    در روش ها و تکنیک هایی که من برای بیمارانم انجام می دهم هیچگونه تغییر ناخوشایندی در وضعیت لب ها رخ نداده و حتی در بعضی موارد به دلیل اصلاح رابطه نا مناسب لب و بینی ، زیبایی لب ها دو چندان می شود.

  • تا چه مدت فعالیتهای ورزشی محدود می شود؟

    به مدت یکماه کلیه فعالیت های ورزشی ممنوع است. بعد از یک ماه می توانید ورزش هایی مانند پیاده روی و شنا ( سبک و با حداقل نیرو ) را شروع کنید.ورزش هایی ماتتد بدنسازی و ایروبیک احتیاج به توقف طولانی مدت تری دارند.

  • بعد از جراحی چه مدت از چسب بینی استفاده می کنید؟

    به مدت ۸ هفته بعد از جراحی از چسب ۲۴ ساعته استفاده می کنیم و بعد از آن از چسب شبانه هنگام خواب به مدت حدود ۲ ماه استفاده خواهیم کرد.

  • آیا جراحی زیبایی بینی عوارض دارد؟

    باید بگوییم در صورتی که افراد برای انجام جراحی زیبایی بینی به بهترین جراح بینی مراجعه کنند و مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی را رعایت کنند دچار عارضه ای نخواهند شد.

  • عمل بینی درد داره؟

    جراحی زیبایی بینی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود به همین علت فرد در حین جراحی بینی دردی احساس نمی کند، اما بعد از جراحی ممکن است کمی درد داشته باشد که برای کاهش آن می تواند با اجازه جراح بینی از مسکن استفاده کند.

  • اگر من سابقه ی بد زخم بودن را داشته باشم چه کار باید بکنم ؟

    اگر گوش هایتان را سوراخ کرده اید ، نحوه ی بهبود گوشهایتان نشانه ی خوبی برای مشخص شدن نحوه ی بهبود بینی تان خواهد بود .زخم هایی که در سایر نقاط بدن هستند معمولا نشانه ی خوبی برای نحوه ی بهبود بیماران در جراحی بینی نمی باشد .

این نکته بسیار اهمیت دارد که در زمان مشاوره به دکتر خود هر گونه سابقه ی زخم که باعث نگرانی می شود را نشان دهید در نتیجه او می تواند به شما یک تخمین از نحوه ی بهبودتان در جراحی بینی را ارایه دهد .

  • استفاده از تامپون بینی پس از عمل بینی لازم است یا خیر؟

    در اکثر شرایط تحت بیهوشی خوب و کنترل‌شده، بجای گذاشتن تامپون به‌صورت مش آغشته به تتراسیکلین می‌شود از اسپلینت‌های داخل بینی سای لاستیک که در کنار آن‌ها لوله قرار دارد و مریض بعد از عمل می‌تواند تنفس داشته باشد استفاده کرد.

ولی در موارد خیلی کم که حدود یک تا دو درصد عمل‌ها را تشکیل می‌دهد، گاهی اوقات در شرایطی که خونریزی زیاد است و دست‌کاری تیغه بینی به‌طور وسیع لازم است، شاید برای یکی دو روز نیاز به گذاشتن تامپون باشد.

  • بعد از جراحی زیبایی بینی جلوی عطسه‌مان را بگیریم بهتر است یا عطسه کنیم؟

    به‌سختی می‌شود جلوی عطسه کردن را گرفت ولی می‌شود شدت عطسه را با کم کردن مقدار هوای دم و بازدم کاهش داد و برای جلوگیری از برگشت فشار ناگهانی به داخل بینی بهتر است با دهان باز و بدون اینکه با دست‌ها جلوی بینی را بگیریم عطسه شود تا فشار به داخل بینی برگشت داده نشود.

  • طراحی‌های کامپیوتری قابل اعتماد هستند؟

    طراحی کامپیوتری به‌منظور نمایش به بیمار است و تضمینی وجود ندارد که نتیجه عمل بینی الزاماً به همان شکل موجود در تصویر حاصل شود.

  • اسپلینت یا گچ بینی بعد از عمل زیبایی باید تا چه مدت روی بینی قرار گیرد؟

    توصیه می‌شود تا یک هفته روی بینی قرار گیرد. اما بهتر است بعد از گذشت یک هفته و زیر نظر پزشک، از روی بینی برداشته شود.

  • از چسب بینی تا چه زمانی باید استفاده کرد ؟

دلیل چسب زدن بعد از عمل جراحی بینی این می باشد که این چسب باعث جوش خوردن پوست به بافت بینی می شود در کل در بینی های گوشتی این چسب بیشتر باید استفاده شود اما حداقل 3 ماه ضروری می باشد که این چسب را استفاده کند .

  • سن مناسب برای جراحی زیبایی بینی چه زمانی است ؟

سن قانونی که فرد می تواند برای خودش تصمیم بگیرد هجده سال است . ولی از لحاظ علمی دخترها از 14 سالگی و پسرها از 16 سالگی می توانند مورد جراحی زیبایی قرار بگیرند به شرط اینکه رضایت والدین وجود داشته باشد .

در مورد حد نهایی سن برای راینوپلاستی هم باید گفت که حتی تا 60 سالگی نیز به شرطی که بیماری داخلی وجود نداشته باشد، امکان جراحی وجود دارد .

  • اگر شخصی بعد از عمل بینی باردار شود، بارداری باعث خراب شدن آن خواهد شد؟

همانطور که در دوران بارداری مخصوصا در ماه های آخر تمام بدن متورم می‌شود بینی نیز متورم می‌شود و همان گونه که بعد از اتمام بارداری تورم بدن برطرف شده و به حالت عادی خود بر می گردد بینی نیز تورمش از بین رفته و به حالت اول برمی گردد.

  • آیا در دوران شیردهی می توان عمل جراحی زیبایی بینی را انجام داد؟

هر عمل جراحی در دوران شیردهی در خانم ها مجاز است، منتها به دلیل داروهایی که فرد شیرده در زمان بیهوشی ممکن است دریافت کند، توصیه می شود تا 48 ساعت از شیردادن خودداری کنند و یا می توانند قبل از انجام جراحی شیر خود به اندازه 2 روز ذخیره کنند و بعد از 48 ساعت مجددا به کودک خود شیر بدهند.

سوالات متداول جراحی بینی

  • قبل از عمل جراحى زیبایى بینى چه کار هایى باید انجام داد؟

قبل از عمل زیبایى بینى بایست آزمایشات غلظت خون و انعقاد خون را داشته باشید و نیز عکس از بینى به صورت نماى روبرو و نیم رخ تهیه نمایید.

در صورت داشتن پولیپ و یا سینوزیت انجام ct scan از بینى و سینوس ها لازم است .در افراد بالاتر از ٣۵سال بهتر است نوار قلب نیز داشته باشند .

  • من بینی گوشتی دارم و به من گفتند با روش بسته میشه عمل کرد و نتیجه ش بهتره آیا شما تایید می کنید این رو و اصلا آیا شما عمل بینی به روش بسته انجام می‌دهید؟

تکنیک رینوپلاستی به روش بسته یکی از انواع روش های جراحی بینی است و بسته به شرایط ممکن است استفاده شود یا خیر.

اما بیشتر ترجیح جراح است. یعنی برخی جراحان ترجیح می دهند بیماران خود را به روش بسته عمل کنند.

با این حال اگر دوست دارید و مایل هستید که جای زخم و اسکار جراحی به حداقل برسد و یک دوره ریکاوری بهتر و زودتری داشته باشید روش بسته برای شما توصیه می شود.

هرچند که روش باز به نظر می رسد روش بهتری باشد.

 

  • توجه: در صورتی که سوال شما در لیست سوالات متداول جراحی بینی بالا پاسخ داده نشده بود می توانید آن را در قسمت نظرات مطرح کنید تا توسط دکتر رضا امیرزرگر پاسخ داده شود.
Aboutکلینیک راز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *