بهترین کلینیک زیبایی، متخصصان و پزشکان برای یک لمس شفابخش
الهیه، خ شبدیز
تهران
تماس با ما
09370142337
ساعات کاری
شنبه-چهارشنبه 14 الی 21
۱۴۰۳/۰۶/۰۹ توسط کلینیک راز 0 نظر

پروجکشن بینی یا برجستگی بینی و نقش آن در تنفس چیست ؟

پروجکشن بینی

پروجکشن بینی مربوط به یکی از ایرادات بینی می‌باشد که در جراحی زیبایی بینی مرتفع می‌شود.

پروجکشن بینی در واقع به فاصله بینی از صورت گفته می‌شود که کم بودن و یا زیاد بودن آن می‌تواند برای حفظ زیبایی و تناسب بینی مشکل ساز باشد و باید در جراحی زیبایی بینی برای رفع آن اقدام شود.

اگر بینی را یک مثلث قایم الزاویه فرض کنیم وتر آن حدود پنج سانتی متر باید باشد، ضلع مقابل وتر حدود چهار سانتی متر و قاعده که همان پروجکشن یا ارتفاع منظور ما است حدود سه سانتی متر است که اگر بیش از این مقدار باشد منظور حدود قاعده بینی از نمای کنار است یعنی پروجکشن بینی زیاد است و اگر کمتر باشد یعنی پروجکشن کم است.

اصلاح هر کدام راه حل هایی دارد. مثلاً برای اصلاح پروجکشن وقتی زیاد است جراح ممکن است دام یا قله را ببرد و مقداری از آن را بردارد یا از غضروف لترال تحتانی مقداری بردارد و ایجاد روتاسیون یا چرخش کند یا از غضروف کرورای داخلی کمی بر دارد.

به هر حال هر کدام راه کار خود را دارد و وقتی پروجکشن یا ارتفاع کم است به قولی باید چیزی به ارتفاع افزود که با قرار دادن گرافت روی نوک بینی انجام می شود.

پروجکشن بینی و جراحی زیبایی توسط دکتر رضا امیرزرگر فوق تخصص جراحی زیبایی صورت فک دهان دندان

 

روش رفع ارتفاع نامناسب بینی

بهترین میزان فاصله بینی از صورت باید ۲/۳ کل اندازه بینی یعنی حدود ۶۷% اندازه بینی باشد و اگر این مقدار کمتر باشد پروجکشن کم خواهد بود و اگر بیشتر باشد پروجکشن زیاد.

زمانی که فاصله بینی از صورت زیاد باشد در جراحی زیبایی بینی جراح می‌تواند با برداشتن مقداری از غضروف لترال تحتانی به رفع آن اقدام نماید و یا همچنین می‌توان با برداشتن قسمتی از دام یا قله به این منظور رسید.

در مواردی هم می‌توان با برداشتن بخشی از غضروف کرورای داخلی در جهت برطرف کردن فاصله زیاد اقدام نمود. که انتخاب هر کدام از این روش ها به شرایط بینی بیمار در عمل زیبایی بینی بستگی دارد.

بیشتر بخوانید جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟

فاصله مناسب بینی از صورت

برای آن که بینی زیبا باشد و تناسب لازم را با دیگر اجزای صورت داشته باشد و همچنین در نمای نیم رخ به زیبایی جلوه کند.

نیاز است تا فاصله بینی از صورت به میزان لازم باشد که در صورت تناسب نداشتن این موضوع باید در حین عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی) ، جراح برای ایجاد فاصله مناسب اقدامات لازم را انجام دهد.

 

نقش پروجکشن بینی

تنفس ، مهم ترین و حیاتی ترین وظیفه بینی می باشد. بین تنفس و بالا بودن نوک بینی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.
بنابراین در صورتی که جراحی بینی با هدف کاهش ارتفاع یا پروجکشن بینی ، به درستی صورت نگیرد می تواند منجر به پیدایش اختلالات و مشکلات تنفسی برای بیمار گردد.

پروجکشن بینی توسط دکتر رضا امیرزرگر فوق تخصص جراحی زیبایی صورت فک دهان دندان

از این رو چنانچه جراح بینی بتواند این عمل را به طرز صحیحی انجام دهد ، قاعدتا به رغم رفع ظاهر قوزدار بینی ، بیمار به نتیجه دلخواه خود از جراحی بینی دست خواهد یافت.

لازم به ذکر است که جراح بینی جهت انجام صحیح این کار می بایست طی جلسه مشاوره پیش از جراحی بینی ، تمام مسائلی که دانستن آن در روند جراحی و نتیجه آن موثر است را به دقت ، بررسی نماید.

به عنوان مثال ؛ جراح بینی باید بینی بیمار را به لحاظ جنس و نوع پوست بینی ، مجاری هوایی و میزان انعطاف غضروف بینی مورد بررسی و آنالیز قرار دهد.

 

بینی های گوشتی و با پوست ضخیم بهتر است کمی با پروجکشن و بر جستگی بیشتر عمل شوند زیرا به بینی نوک بیشتری می دهد و اصلاح دقیق تری از نوک یا تیپ بینی می کند.

بینی های معمولی عموماً احتیاج به دستکاری زیاد ارتفاع ندارند و ارتفاع خودشان معمولاً خوب و نرمال و کافی است.

پروجکشن بینی توسط دکتر رضا امیرزرگر فوق تخصص جراحی زیبایی صورت فک دهان دندان

یکی از روشهایی که کاملاً مرسوم است، روش جراحی باز یا اپن است در جراحی باز تمام حیطه نوک بینی کاملاً دقیق دیده می شود و جراح احاطه کامل به ارتفاع و میزان چرخش نوک بینی و پروجکشن و برجستگی بینی دارد.

در نتیجه نتایج بسیار زیباتر از نتایج کلوز یا بسته است.

 

پروجکشن بینی توسط دکتر رضا امیرزرگر فوق تخصص جراحی زیبایی صورت فک دهان دندان

 

Aboutکلینیک راز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *