بهترین کلینیک زیبایی، متخصصان و پزشکان برای یک لمس شفابخش
الهیه، خ شبدیز
تهران
تماس با ما
09370142337
ساعات کاری
شنبه-چهارشنبه 14 الی 21
۱۴۰۳/۰۴/۲۸ توسط کلینیک راز 0 نظر

چگونه یک جراح پلاستیک خوب انتخاب کنیم؟

جراح پلاستیک

اگر قصد انجام جراحی بینی را دارید باید تصمیمات مهمی در این زمینه بگیرید. در حالی که بسیاری از افراد وقت زیادی را صرف فکر کردن به عمل و نتیجه جراحی بینی می کنند، مسئله مهم تر انتخاب جراحی ماهر و باتجربه است.

هر شخصی نمی تواند جراح بینی خوب و موفقی باشد. جستجو از طریق اینترنت یا تعاریف دوستان و آشنایان می تواند نقطه شروعی برای یافتن جراح بینی باشد، اما به عنوان یک کاندید جراحی بینی باید قبل از تصمیم گیری، ارزیابی دقیقی انجام دهید. توجه به موارد زیر می تواند در انتخاب جراح بینی خوب به شما کمک کند.

تحصیلات جراح پلاستیک

تمام جراحان بینی باید دارای بورد تخصصی باشند. عمل بینی، تخصصی پیچیده و دشوار بوده که نیازمند سال ها تجربه است. داشتن بورد تخصصی همچنین این اطمینان خاطر را به بیمار می دهد که جراح بینی مهارت های پزشکی مورد نیاز برای جراحی را خواهد داشت. البته داشتن بورد تخصصی کافی نیست و جراح باید از آخرین روش های روز دنیا برای انواع جراحی بینی و دیگر جراحی های همزمان با جراحی بینی، اطلاع داشته باشد.

 

جراحی پلاستیک،دکتر رضا امیرزرگر فوق تخصص جراحی زیبایی صورت فک دهان دندان

 

چگونه می توان یک فوق تخصص جراحی پلاستیک را انتخاب کرد؟

اولین و آسان ترین راه برای دستیابی به بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک سرچ نام این افراد در موتورهای جستجوگر است. اغلب پزشکانی که در انجام جراحی های زیبایی فعال هستند در صفحات اینترنت فعالیت داشته و افراد می توانند به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کنند.

در حال حاضر در ایران انجمنی به نام انجمن جراحان پلاستیک تشکیل شده است که افراد می توانند با انتخاب یکی از این جراحان به راحتی جراحی های زیبایی و یا درمانی خود را به دستان آن ها بسپارند.

یک روش دیگر نیز وجود دارد و آن مشاهده میزان رضایتمندی مراجعین به جراحان مختلف است با این روش متقاضیان جراحی پلاستیک می توانند ضمن مشاهده کیفیت جراحی ها رضایت مراجعین را جویا شده و با اطمینان خاطر جراح مورد نظر را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید : متخصص جراح فک و دهان کیست؟ و چه کاری انجام می دهد؟

خصوصیات بهترین فوق تخصص پلاستیک

فاکتورهای ممتازی که جراحان زبده و قابل اعتماد را از دیگر جراحان متمایز می کند ، به شرح زیر می باشد :

  • میزان تخصص
    این که بهترین فوق تخصص پلاستیک تهران ، دارای چه مدارکی و از چه مرکزی می باشد ، از اولویت های بسیاری از متقاضیان جراحی پلاستیک است ؛ مسلما بهترین جراحان پلاستیک ، باید دارای تخصص و دانش کافی در زمینه اعمال جراحی زیبایی و ترمیمی باشند.
  • تجربه و مهارت
    علاوه بر مورد فوق ، داشتن تجربه بالا در انجام انواع عمل های جراحی و نیز برخورداری از مهارت های ویژه ، از دیگر امتیازات بهترین فوق تخصص پلاستیک محسوب می گردد.
  • دقت عمل
    بر هم نخوردن تقارن اجزا و تناسب داشتن آن ها با یکدیگر در اعمال جراحی زیبایی ، گویای دقت عمل بهترین فوق تخصص پلاستیک تهران می باشد.
  • به روز بودن با تکنولوژی روز
    یکی از نقاط تمایز بهترین فوق تخصص پلاستیک با جراحان معمولی ، به روز بودن دانش وی و استفاده از تکنیک های نوین می باشد.
  • روحیه صمیمی و صبور
    برقراری ارتباط صمیمانه با بیمار و دادن حس اعتماد به او می تواند ، نتایج جراحی را بسیار تحت تاثیر قرار دهد ؛ چرا که در این صورت ، حس اضطراب بیمار نسبت به عمل از بین رفته و واکنش بدن او به اعمال تغییرات مسلما بهتر خواهد بود.
  • حس انسان دوستی و مسئولیت پذیری
    بهترین فوق تخصص پلاستیک تهران کسی است که وجدان کاری داشته و سلامتی بیمارش برای او قبل از هر چیز دیگری اهمیت داشته باشد ؛ زیرا در بسیاری از موارد پیش می آید که بیمار بنا به دلایل روحی یا جسمی ، توانایی انجام عمل جراحی را ندارد ؛ در این هنگام ، جراحان و پزشکان برتر ، وی را راهنمایی نموده و او را از انجام عمل منصرف می نمایند یا عمل را به موعد بهتری موکول می کنند.
  • صداقت و تعهد
    یکی دیگر از ویژگی های مهم در بهترین فوق تخصص پلاستیک این است که با کمال تعهد و صداقت ، تمامی اطلاعات مربوط به عمل بیمار خود را در اختیار وی قرار داده و او را از جوانب عمل آگاه سازد.
  • خلاقیت و آشنایی با علم زیبایی
    داشتن خلاقیت و آگاهی از علوم زیبایی شناسی نیز از دیگر مواردی است که بهترین متخصص زیبایی صورت و بدن را متمایز می کند.

انتخاب جراح بینی با تجربه

علاوه بر تحصیلات، داشتن سابقه طولانی در داشتن جراحی زیبایی بینی یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب یک جراح بینی خوب است. ممکن است برخی از جراحان بینی در یک نوع جراحی خاص مهارت بیشتری داشته باشند، که جراحی مورد نظر بیمار باید یکی از ۳ عمل پرتکرار پزشک مربوطه باشد.

به عنوان مثال جراح بینی ماهر باید به مدت ۵ سال، هفته ای حداقل یک یا دوبار جراحی بینی انجام داده باشد. جراحی بینی هنر پیچیده ای است و پزشک باید آن را برای مدت طولانی تمرین کرده باشد. انجام بسیار جراحی بینی طی سالیان دراز، می تواند به بیمار اطمینان دهد که به جراحی باسابقه و مطمئن مراجعه کرده است.

انتخاب بر اساس سلیقه خود

همه ی ما می دانیم که تعبیر زیبایی ممکن است در نظر هر شخص متفاوت باشد. مثلا نمونه کار جراح بینی که به نظر دوستتان زیبا و جذاب است ممکن است از نظر شما چندان خوشایند نباشد. به همین دلیل نمی توان تنها بر پایه توصیه دوستان و آشنایان جراح بینی انتخاب کرد. باید جراح بینی تان را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید.

 

جراحی زیبایی توسط دکتر رضا امیرزرگر قوق تخصص جراحی زیبایی صورت فک دهان دندان

 

ارزیابی تصاویر قبل و بعد از عمل جراحی

تصاویر یکی از بهترین ابزارهای ارزیابی کیفیت کار جراح است. برخی موسسات به حدی سرگرم مراقبت از بیماران هستند که نمی توانند آلبوم عکس ها را بروزرسانی کنند. نگهداری از تصاویر کاری دشوار است.

بسیاری از بیمارانی که از عمل رضایت دارند، مدت ها پس از عمل بر نمی گردند تا نتایج عمل تصویربرداری شود، ضمن آنکه برخی از بیماران از اینکه تصاویرشان در معرض دید دیگران قرار گیرد، راضی نیستند.

به مراکز جراحی زیبایی که از عملکرد خود تصاویر و آلبوم تهیه می کنند، یک امتیاز اضافی بدهید. این امر نشان دهنده سازمان یافتگی آن مرکز است و این تصاویر گویای کیفیت کار جراح و کلینیک است.

مطمئن شوید که جراح بیشتر از یک یا دو نمونه به شما نشان می دهد. شاید شما به دنبال نقایص کاری می گردید، اما این را بدانید که جوش خوردن زخم ها از اختیار جراح خارج است. در هر صورت همه نتایج دیگر در کنترل جراح است.

 

برخی سوالات که هنگام مشاهده تصاویر باید از خودتان بپرسید:

 

جراحی زیبایی و بهترین جراح زیبایی تهران دکتر رضا امیرزرگر فوق تخصص جراحی زیبایی

آیا نتایج بیماران، طبیعی به نظر می رسند؟

از هر هزار نفر یکی از بیماران مایل است دیگران از جراحی زیبایی او مطلع شوند. « همه باید بدانند، من چه کار کرده ام. » خوشبختانه اکثریت بیماران می خواهند شبیه خودشان باشند، اما ققط کمی بهتر شوند. آیا تصاویر نشان دهنده نسخه ای کمی بهتر از بیمار پیش از عمل است؟

آیا با دیدگاه زیبایی شناسی جراح پلاستیک موافق هستم؟

شما و جراحی که انتخاب کرده اید، باید بر سر اینکه چه چیزی را می توان نتیجه ای خوب نامید، به توافق برسید. از او بخواهید نمونه کارهای خود را به شما نشان دهد و کیفیت آنها را بر حسب خوب، متوسط یا ضعیف طبقه بندی کند.

از جراح بخواهید بهترین نتیجه عمل شما را شرح دهد و بگوید چرا فکر می کند این نتیجه خوب است. درباره نتایج بد یا ضعیف نیز نظر او را به همین ترتیب بپرسید. اگر چنین نتیجه ای نصیب شما شود، آیا راضی خواهید بود؟

آیا نتایج خوب و حقیقی به نظر می رسند؟

هنگام نگاه کردن به هر یک از تصاویر، مطمئن شوید که به کار جراح نگاه می کنید، به ویژه اگر جراح در کلینیکی کار می کند که تصاویر می توانند نشان دهنده کار چند جراح باشند. رک باشید و بپرسید: « آیا این شخص بیمار شماست؟ »

 

بهترین جراح زیبایی تهران دکتر رضا امیرزرگر فوق تخصص جراحی زیبایی

 

صرف وقت کافی برای مشاوره و پاسخ به سوالات بیمار

زمانی که جراح قبل از جراحی برای بیمار صرف می کند نشان دهنده میزان زمانی است که طی جراحی و برای مراقبت های بعد از عمل بینی به بیمار خود اختصاص می دهد. بهتر است جراح زمان کافی برای پاسخ به تمام سوالات بیمار و رفع ابهامات وی اختصاص دهد.

صحبت با بیماران قبلی

یکی از بهترین راه های کسب اطلاعات درباره جراح بینی، صحبت با بیماران قبلی و پرسیدن تجربیات آنهاست. می توانید از منشی پزشک خود بخواهید تا برخی از بیماران قبلی را به شما معرفی کرده و یا خود از دوستان و آشنایان در این باره سوال کنید.

البته در نظر داشته باشید که برخی بیماران ممکن است توقعات غیر منطقی و یا غیر ممکن داشته باشند که با جراحی امکان پذیر نباشد به طور مثال امکان کم کردن ضخامت پره های بینی وجود ندارد و یک بیمار شاید به همین دلیل بگوید از عمل راضی نیستم.

جراحی زیبایی توسط دکتر رضا امیرزرگر فوق تخصص جراحی زیبایی صورت دهان و فک و دندان

تصمیم گیری بزرگ انتخاب جراح پلاستیک

حالاه به لحظه بزرگی رسیده اید و باید همه عوامل را ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید. در یک جهان کامل، یک انتخاب روشن دارید. جراح، کلینیک، امکانات، همه در لیست شما بیشتر بیشترین امتیاز را گرفته اند. درباره نتیجه جراحی، آسوده خاطر هستید. اگر یک جراح زیبایی با لیست معیارهای شما هماهنگی دارد، دیگر وقت تلف نکنید.

در شهرهای بزرگ تر، ممکن است تعدادی انتخاب خوب داشته باشید. مثلاً گاهی دو جراح زیبایی، که هر دو از یک شیوه استفاده می کنند و در یک مرکز یا کلینیک زیبایی فعالیت دارند و شما کار هر دو را می پسندید. اگر فکر می کنید آنها توانایی های یکسانی در جراحی دارند، انتخاب شما باید به رفتار بالینی و حتی رفتار کارکنان آنها تکیه کند.

شاید یک تفاوت در این باشد که یکی از این دو جراح زیبایی فردی وقت شناس است و دیگری همیشه دیرتر بر سر کار حاضر می شود؛ به همین دلیل است که داشتن معیاری درست تا این اندازه ضرروری است.

Aboutکلینیک راز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *